سخنگوی کاخ سفید ضمن طرح این ادعا که توافق وین از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای جلوگیری می کند، اذعان کرد تیراندازی در آمریکا رواج یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، «جان ارنست» سخنگوی کاخ سفید، در نشست خبری امروز خود در کاخ سفید درباره تیراندازی مرگبار و کشته شدن دو خبرنگار در آمریکا گفت: من این فرصت را نداشته ام که درباره تیراندازی تاسف باری که اوایل امروز در ویرجینیا رخ داده بود، با شخص رئیس جمهور صحبت کنم. روشن است که همه در کاخ سفید برای خانواده های این کشته شدگان و یا زخمی های این حادثه وحشتناک دعا می کنند و به یاد آنها هستند.

جاش ارنست افزود: جزئیات دقیق این حادثه همچنان مورد تحقیق و بررسی قرار دارد اما همانطور که در گذشته از من شنیدید، این تیراندازی نمونه دیگری از خشونت تسلیحاتی است که در محله های کوچک و بزرگ در سراسر آمریکا رواج یافته است، درحالیکه هیچ قانونی وجود ندارد که به همه خشونت ها در کشور پایان دهد. برخی کارهای معقول وجود دارد که فقط کنگره می تواند انجام دهد و ما می دانیم که می تواند تاثیر ملموس در کاستن خشونت تسلیحاتی در این کشور داشته باشد.

ارنست درخصوص توافق هسته ای با ایران گفت: در صورتی که آمریکا از این توافق حمایت نکند، وحدت بین المللی از بین خواهد رفت و‌ هیچ یک از محدودیت ها بر برنامه هسته ای ایران اجرا نخواهد شد.
وی افزود: دولت آمریکا همچنان معتقد است این توافق بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. رئیس جمهور به صورت علنی در این زمینه صحبت کرده است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بر جلب حمایت کافی از توافق هسته ای با ایران متمرکز شده است تا کنگره این توافق را «خراب» نکند. 
وی  گفت : نشانه های متعددی وجود دارد که ما در تلاش خود در جلب حمایت در کنگره موفق بوده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار