هنگام تحویل دارو به بیمار حضور مسئول فنی در داروخانه الزامی بوده و تحت هیچ شرایطی بدون حضور مسئول فنی نباید خدمات دارویی به مراجعه کنندگان ارائه شود.

دکتر سید مهدی سجادی دبیر انجمن داروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با تاکید بر اینکه اگر بدون حضور داروساز دارویی نسخه پیچی شود تخلف کاملا محرز است؛ خاطرنشان کرد:  طبق قانون، هنگام تحویل دارو به بیمار حضور مسئول فنی در داروخانه الزامی بوده و  تحت هیچ شرایطی بدون حضور مسئول فنی نباید خدمات دارویی به مراجعه کنندگان ارائه شود؛ در این مواقع باید تابلویی نصب شود تا مراجعه کنندگان بدانند مسئول فنی در آن بازه زمانی در داروخانه حاضر نیست .

وی در خصوص نحوه دریافت دارو بدون نسخه برای بیماران بدحال و اورژانسی بیان داشت : داروسازان مجاز هستند داروی مورد نیاز بیمارانی که بطور مستمر دارویی را  مصرف و تحت نظر پزشکان متخصص هستند با مشاوره و پرسش و پاسخی که با آنها  انجام می دهند تا 72 ساعت در اختیار بیمار قرار دهند .

وی  با اشاره به اینکه در دسترس ترین عضو جامعه پزشکی داروسازان هستند؛ گفت: داروسازان بسیاری از مشاوره های درمانی را  به مردم ارائه می دهند و مردم نیز در خصوص مشکلات و بیماری های خود از آنها سوال می کنند و داروسازان نیز یک خط صحیح درمانی را به آنها نشان می دهند.

سجادی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای جامعه داروسازی کشور خاطرنشان کرد : امیدوارم مشکلاتی که در سال گذشته داشتیم با همدلی و همزبانی داروسازان در عرصه های مختلف به گونه ای راهبری شود که در سال آینده شاهد مشکلات و چالش های کمتری باشیم و انتظار داریم حمایت مسئولان از این جامعه بویژه در قسمت خدمات رسانی بخش خصوصی بیشتر شود زیرا سرمایه گذاری که در این بخش صورت میگیرد مقرون به صرفه نیست .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار