وزیر صنعت با اشاره به ارائه تسهیلات از طرف دولت به صادرات فرش گفت: در حال حاضر تسهیلات خاص در نظر گرفته نشده اما درصدد هستیم تا از محل یارانه‌ها بودجه‌ای را به این بخش اختصاص دهیم.

ارائه تسهلات به صادرات فرش از محل یارانه‌هابه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرش دستباف در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت چهار هزار ساله فرش گفت: در سال‌های گذشته که ایران در تحریم به سر می‌برد برخی کشورها سعی کردند که جایگزین فرش دستباف ایران شوند اما موفق نشدند.

وی افزود: در بازدید از این نمایشگاه قرار شد تا هفته آینده جلسه‌ای با اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان فرش دستباف در رابطه با راه‌های تحریک تقاضای بازار برگزار کنیم.

نعمت زاده تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید پیش آمده امیدواریم که بهبود شرایط بین‌المللی به توسعه فرش دستباف کمک کند اما تنها بهبود شرایط کافی نیست و باید تولید کنندگان و صادر کنندگان نیز به کمک بیایند.

به گفته وزیر صنعت الگوی مصرف در کشورهای غربی متفاوت با گذشته شده و دراین راستا ما هم باید خود را با اشرایط جدید منطبق کنیم.

نعمت زاده به این نکته نیز اشاره کرد که تبلیغات فرش دستباف ایران در سایر کشورها صفر است و دولت باید برای این بخش بودجه‌ای را در نظر بگیرد چرا که تولید کنندگان و صادر کنندگان به تنهایی نمی‌توانند در سایر کشورها تبلیغات کنند.

وی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر بودجه‌ کم بیمه قالیبافان گفت: هزینه بیمه قالیبافان به صورت سالانه توسط دولت پرداخت می‌شود و متاسفانه بودجه دولت برای این بخش کافی نیست و در بعضی استانها توانستیم یک سوم قالیبافان را بیمه کنیم.

وی ادامه داد: سایر قالیبافان باید از بیمه سلامت همگانی استفاده کنند چرا که در حال حاضر دولت بودجه کافی برای پرداخت بیمه همه قالیبافان را ندارد.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر این که در شرایط  جدید دولت چه تسهیلاتی را برای صادرات فرش در نظر گرفته گفت: در حال حاضر تسهیلات خاص وجود ندارد و در صدد هستیم از یارانه‌ها کمک بگیریم تا بتوانیم به صادرات فرش دستباف کمک کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، وزیر ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار