معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: فرهنگ جزء ماموریت ذاتی دانشگاه هاست و درحوزه فرهنگی بویژه اعتبارات فرهنگی باید نمایندگان مجلس به دانشگاه ها کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید ضیاء هاشمی در جلسه هم اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت با روسای دانشگاه های خراسان رضوی خواستار تعامل و گفتگوی دو جانبه مجلس شورای اسلامی و دولت برای ارتقای سطح فرهنگ دانشگاه ها شد.

وی افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهم در راستای ارتقای اعتماد اجتماعی برای راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی دانشگاه ها را یاری دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم همچنین از برنامه وزارت علوم برای اعزام سالی یک میلیون نفر دانشجو جهت زیارتمشهد و همین تعداد برای اردوهای راهیان نور و مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست گزارشی از یک سال و نیم مدیریت خود در دانشگاه فردوسی مشهد ارائه کرد.

کافی با بیان اینکه دانشگاه فردوسی مشهد دارای 23000 دانشجو است؛گفت: دانشگاه به غیر از سند راهبردی اقدام به طراحی نظام جامع بهبود نظام مالی و توسعه منابع انسانی و بازطراحی فرایندها کرده است.

وی افزود: دانشگاه فردوسی در مسئله دیپلماسی علمی جدی است و با تشکیل اداره دانشجویان بین الملل و مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان اقدام به پذیرش دانشجو از کشورهای همسایه نموده است.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد اقدام موثر دیگر دانشگاه فردوسی را هییت نظارت و ارزیابی آموزش عالی استان بودن عنوان کرد و گفت: هر سال از همه مراکز آموزشی که حدود 190 مرکز می باشند بازدید و نقاط ضعف و قوت آنها را به آن مراکز مربوطه یادآور می شود.

کافی با توجه به برگزاری همایش های علمی متعدد به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد احداث مرکز همایش های دانشگاه را از جمله نیاز های اساسی دانشگاه فردوسی برشمرد.

زاهدی رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی طی سخنانی از تصویب قوانین بسیار مهم و تأثیر گذار در حمایت از شرکت های دانش بنیان و حوزه فناوری خبر داد.

شریعتی معاون آموزشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در این نشست ضمن ارایه آمار و اطلاعات آموزش عالی استان، سیاست های جدید آموزش عالی کشور در توسعه کیفی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور را تشریح کرد.

در این نشست روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی هر کدام به بیان نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.