مدیرعامل بیمه ایران مطرح کرد:

پرداخت 6 هزار و 100 میلیارد تومان خسارت در سال 93

امراللهی گفت: مبلغ خسارت پرداختی بیمه ایران در سال 93، 6 هزار و 100 میلیارد تومان بوده است.

پرداخت 6 هزار و 100 میلیارد تومان خسارت در سال 93به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود امراللهی مدیرعامل بیمه ایران طی نشست خبری خود با خبرنگاران در محل وزارت اقتصاد به تشریح خلاصه عملکرد سال 93 بیمه ایران و چهار ماهه نخست سال 94 پرداخت و اظهار داشت: خسارت پرداختی بیمه ایران در سال 93 با 4 هزار و 500 نفر پرسنل و 9 هزار نماینده در عرصه بیمه‌گری 6 هزار و 100 میلیارد تومان بود که به تفکیک در رشته آتش‌سوزی 130 میلیارد تومان،‌ بدنه اتومبیل 380 میلیارد تومان، شخص ثالث 3 هزار و 800 میلیارد تومان، حوادث 235 میلیارد تومان و مهندسی و مسئولیت 364 میلیارد تومان پرداخت شد.

امراللهی با بیان اینکه طی چهار ماهه نخست سال 94، هزار و 800 میلیارد تومان خسارت پرداخت شد گفت: پرداخت خسارت شرکت بهره‌برداری مترو که از سال 91 پرونده آن آغاز شده بود خوشبختانه با استقرار تیم جدید هیأت مدیره بیمه ایران رسیدگی و پرداخت شد.

**پرداخت بزرگترین خسارت سال 94 

مدیرعامل بیمه ایران در ادامه افزود: در سال‌جاری نیز بزرگترین خسارت تاریخ صنعت بیمه کشور به مبلغ 11 میلیارد تومان که ناشی از آتش‌سوزی در یکی از انبارهای عمومی بود پرداخت شد که 22 ذی‌نفع داشت.

**شفافیت صورت‌های مالی

امراللهی مدیرعامل بیمه ایران در خصوص سیاست‌های راهبردی اعلام شده از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی به این شرکت گفت: با توجه به سیاست‌های راهبری وزارت امور اقتصاد و دارایی اولین استراتژی شرکت مبنی بر شفافیت تعیین شد که در همین راستا شفاف‌سازی سال‌های مالی شرکت صورت گرفت و با توجه به اینکه تیم جدید با هزار و 500 میلیارد تومان خسارت در ابتدای سال 93 این شرکت را تحویل گرفت توانست در پایان سال 93 این زیان را تبدیل به سود 27 میلیارد تومانی کند.

وی در ادامه افزود: در راستای این سیاست راهبردی وزارت امور اقتصاد و دارایی بحث پیاده‌سازی سیستم‌های الکترونیک و مدیریتی برای رسیدگی به مشکلات بیمه‌شدگان مورد تأکید بود که یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه حذف چک و مراجعه به بانک خصوصا در خسارت‌های سیار بود.

مدیرعامل بیمه ایران در این خصوص توضیح داد: تمام سعی ما این است که بیمه‌شدگان کلیه اقدامات خود را از طریق تلفن همراه انجام دهند که در همین راستا سامانه‌ای طراحی شده تا بدون مراجعه به بیمه و بانک بتوان کلیه اقدامات و فرآیندهای لازم را انجام داد.

امراللهی مدیرعامل بیمه ایران در خصوص اقدامات این شرکت در راستای پرونده بیمه توسعه اظهار داشت: رسیدگی و پرداخت زیان‌دیدگان بیمه توسعه در آخرین روزهای سال 93 به بیمه ایران سپرده شد و خسارت بالغ بر 12 هزار نفر با توجه به 200 میلیارد تومان پرداختی بیمه ایران در این راستا صورت گرفت.

وی در خصوص تأثیر توافقات هسته‌ای صورت گرفته در صنعت بیمه و خصوصا بیمه ایران توضیح داد: با توجه به توافقات صورت گرفته قطعا شرکت‌های بیمه خارجی رفت و آمدهای بیشتری به ایران خواهند داشت که مطمئنا در ارتقای دانش و استفاده از تجربیات آنها در صنعت بیمه ما تأثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار