رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان گفت : با راه اندازی واحد تولید آهن اسفنجی در استان شاهد تکمیل زنجیره فولاد در استان خواهیم بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زنجان همچنین با اشاره به راه اندازی دو واحد بزرگ ذوب در استان گفت : با راه اندازی این دو واحد شاهد فعالیت بزرگترین واحدهای ذوب کشور در استان خواهیم بود.

فغفوری ادامه داد: این شرکت توسط یک سرمایه گذاری چینی اداره می‌شود که ریخته گری چدن ۶۰۰ هزار تنی در فاز اول نیز در ایجرود در حال بهره برداری است.

وی افزود: دو واحد این شرکت با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و از لحاظ مصرف آب و کاهش آلایندگی در راستای تکمیل زنجیره‌های صنعتی و آلاینده‌ها و ارزش‌افزوده توسعه صنعت معدنی استان بوده است.

گفتنی است شرکت تدبیر شیمی حیان یکی از واحدهای صنعتی افتتاح شده بوده است که در زمینی به مساحت 11 هزار مترمربع با 6 هزار مترمربع زیربنا در شهرک تخصصی روی احداث شده است .

برای احداث آن 160 میلیارد ریال هزینه شده است و در این واحد اسید سولفوریک با کمترین آلایندگی تولید می شود که میزان آلایندگی این واحد کمتر از 200 PPM است.

یکی دیگر از ویژگی های این شرکت خنک کنندگی از طریق آب مدار بسته است که کاهش مصرف آب در این واحد صنعتی را در پی دارد.

همچنین شرکت ریخته گری پیوسته سهند یکی دیگر از واحدهای افتتاح شده بوده است که در روستای قیطول زنجانرود قرار دارد و از واحدهای زیرمجموعه شرکت فولاد پیوسته سهند با سرمایه گذاران چینی می باشد که توانایی تولید یک میلیون و 200 هزار تن کنسانتره آهن را در سال دارا است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: تکمیل ، فولاد ، آهن ، اسفنجی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
قرار بود قطب صنعتی خیرآباد اراک به منطقه آزاد صنعتی و تجاری تبدیل شود به علت دسترسی به راه آهن سراسری و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد.... نزدیکی به فرودگاه اراک و قرار گیری در اتوبان اراک تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
ساخت کارخانه ذوب آهن اراک معروف به کارخانه فولاد امیرکبیر در قطب صنعتی خیرآباد اراک به علت کمبود اعتبارات متوقف شده.... جذب فاینانس خارجی برای توسعه طرح های فولادی...