وزارت خارجه سوریه اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهوری فرانسه علیه دولت سوریه را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)،  وزارت امور خارجه سوریه اظهارات اخیر «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه درباره تحولات داخلی سوریه را محکوم کرد .
وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد : دمشق سخنان اولاند درباره تحولات سوریه را که در جمع سفرای فرانسه در کشورهای خارجی ایراد گردید به شدت محکوم می کند و این سخنان را مداخله آشکار در امور داخلی سوریه می داند.

وزارت خارجه سوریه اظهار داشت سخنان اولاند تاکیدی بر تداوم دست داشتن پاریس در خشونت ها و ناآرامی های سوریه و مشارکت این کشور در ریخته شدن خون شهروندان سوری است .
وزارت خارجه سوریه افزود اظهارات فرانسوا اولاند که از کمترین محبوبیت در میان مردم فرانسه در تاریخ ریاست جمهوری این کشور برخوردار است، نشانه خوی استعماری وی  است که به خود اجازه می دهد تصمیم و اراده ملت ها را نادیده بگیرد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد دولت فرانسه باید بداند تا زمانی که موضع خصمانه و مداخله جویانه این کشور درباره بحران سوریه تغییر نکند هرگز نمی تواند نقشی در حل سیاسی این بحران ایفا کند .

وزارت خارجه سوریه یادآور شد مردم سوریه که با ایستادگی و مقاومت شجاعانه خود در برابر تروریست ها مبارزه می کنند امروز بیش از هر زمان دیگر به حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی کشور پایبند هستند.

فرانسوا اولاند دیروز در جمع سفرای فرانسه در خارج در پاریس بار دیگر ادعا کرد برقراری صلح در سوریه در گرو کنار گذاشتن بشار اسد رئیس جمهور این کشور از قدرت است.
اولاند گفت: درباره تحولات سوریه باید به گونه ای عمل کنیم که سیطره تروریست ها بر این کشور بدون آنکه بشار اسد در راس قدرت باقی بماند ، کاهش یابد.

وی تصریح کرد دو شرط برای آغاز گفتگو ها در سوریه برای حل بحران داخلی این کشور مطرح است نخست برکناری بشار اسد از قدرت است و دوم تضمین دادن به همه نیروهای مخالف میانه رو به ویژه سنی ها و کردها با حفظ تمامیت ارضی سوریه است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار