معاون پژوهشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری از برنامه‌های جدید وزارت علوم برای توسعه مناطق علم و فناوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست خبری با موضوع دستاوردهای شورای  عالی عتف، احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در حال حاضر 11 کمیسیون تخصصی مطابق با آئین‌نامه کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی عتف جهت ارائه‌ مشاوره تخصصی در حوزه موضوعات مربوط به کمیسیونهای دائمی تشکیل شده است.

وی افزود: از برنامه‌ها و اقدامات جدید وزارت علوم می‌توان به توسعه مناطق ویژه منتخب -استانهای دارای مجوز، تعیین حداقل شرایط مورد نیاز برای صدور مجوز برای مناطق ویژه علم و فناوری، راهبری استانها در راستای استقرار مناطق، تدوین مقررات لازم برای راهبری مناطق علم و فناوری ،اقداماتی برای ساماندهی این طرح‌ها و ارزیابی آنها ، انجام پروژه‌های ویژه اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: همچنین شیوه‌نامه‌ ای برای برنامه ملی آینده‌نگاری علم و فناوری طراحی و تدوین شده است.
 
احمدی گفت: طرح‌های کلان به 3 دسته پژوهشی و  کاربردی و خروجی هایی که همراه با محصولات تقسیم می‌شوند، براساس این الگو در گروه پژوهشی 20 درصد دستگاههای متقاضی و 80 درصد آن را شورای عالی عتف تعیین می‌کند.بررسی دوم به صورت مساوی بین دستگاههای متقاضی و شورای عالی عتف در دسته سوم 70 درصد مربوط به دستگاهای متقاضی و 30 درصد مربوط به شورای عالی عتف است.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه 13 طرح فاقد بازنگری هستند گفت: این دسته از طرحها به منظور بازنگری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار