رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در مسابقات امسال تغییراتی در راستای افزایش هیجان و همچنین ارتقای کیفیت و بهره‌بری اجرا شده چرا‌که تاکنون از برگزاری مسابقات استفاده بهینه صورت نمی‌گرفت.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست خبری که صبح امروز سوم شهریورماه در ساختمان شهید محلاتی سازمان اوقاف برگزار شد، اظهار داشت: در برگزاری مسابقات امسال تغییراتی از جمله افزایش رشته‌ها، جداسازی و اجرای مستقل برخی رشته‌ها و همچنین داوری آثار ارسالی رشته مدیحه‌سرایی و ابتهال در مرحله نهایی با هدف ارتقای کیفیت و بهره‌بری مسابقات اعمال شده است.

وی در خصوص مسابقات مدیحه‌سرایی که مختصص رده سنی بالای 18 سال است، گفت: مرحله مقدماتی این مسابقات از طریق داوری 32 اثر ارسال شده توسط گروه‌های تواشیح انجام می‌شود و 14 گروه برگزیده برادران و 8 گروه منتخب از 19 گروه خواهران در این رشته به همراه 10 اثر منتخب از میان 26 اثر مبتهلین در مرحله نهایی و در تاریخ 20 و 21 شهریور به رقابت می‌پردازند.

دبیر عالی ستاد مسابقات قرآن کریم در خصوص رشته‌های افزوده شده به 38 دوره مسابقات مدیحه سرایی بیان داشت: امسال رشته دعا‌خوانی که در سال گذشته تنها در مرحله شهرستانی و استانی برگزار شد، برای اولین بار در سطح ملی نیز اجرا می‌شود و علاوه بر آن رشته قرائت تحقیق به همراه حفظ سه جزء هم از دیگر رشته‌های جدید در این دوره از مسابقات است.

وی افزود: در این دوره از مسابقات رشته اذان و دعا‌خوانی که مربوط به نیایش است از رشته‌های مدیحه‌سرایی و ابتهال جدا شده و امسال در 2 مسابقه مجزا در سطح ملی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی ضمن مقایسه مسابقات برگزار شده توسط این سازمان و مسابقات شبکه قرآن و معارف سیما، تأکید کرد: برخی مسابقات شبکه قرآن با صرف یک دهم هزینه‌ نسبت به مسابقات سازمان اوقاف در بدترین شرایط چند ده هزار مخاطب دارد و این در حالی است که گاهی اوقات حتی جامعه قرآنی هم از برگزاری مسابقات ما مطلع نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در راستای افزایش هیجان و جذابیت مسابقات تفاهم‌نامه‌ای را با شبکه قرآن و معارف سیما امضاء کرده‌ایم تا بتوانیم هزینه‌ها را صرف افزایش کیفیت برنامه‌ها کنیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص مسابقه «شکوفه‌های قرآنی» که مختص کودکان زیر 16 سال است اظهار داشت: اختتامیه این مسابقات با حضور 340 نفر از خواهران و برادران در مرحله کشوری و در دو سالن مجزا در 7 شهریور‌ماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام در پایان خاطرنشان کرد: مسابقه شکوفه‌های قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ و ترتیل برای خواهران و برادران و در رشته اذان تنها برای برادران برگزار می‌شود و همچنین از آنجا که رشته ابتهال در میان خواهران مخاطب کافی ندارد نیز از امسال از دستور کار خارج شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار