احمدی لاشکی: امیدواریم برجام فرجام نیکویی برای ملت ایران به همراه داشته باشد

نماینده مردم نوشهر ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ابراز امیدواری کرد برجام فرجام نیکویی برای ملت ایران به همراه داشته باشد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی لاشکی در نشست علنی امروز (سه شنبه سوم شهریور) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) گفت: هفته دولت را با یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر الگوی همیشه  تمامی دولتها تبریک می گویم و از تلاش های تمامی دولت ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی خصوصا دولت حاضر، رییس جمهور و  اعضای کابینه تشکر می کنم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس ادامه داد: از عنایت شما همکاران به خاطر تصویب طرح حق التدریسی نیروهای آموزشی و پیش دبستانی ها تشکر کرده و از نهاد شورای نگهبان استدعا داریم در جهت حمایت از قشر پیش دبستانی ها و خرید خدمات آموزشی ها همچون گذشته پشتیبانی کنند.

وی ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته ای  به خاطر تلاش های شبانه روزی ابراز امیدواری کردبرجام فرجام نیکویی برای ملت صبور ایران به همراه داشته باشد.

 این نماینده مجلس در ادامه گفت: مدتی است مشکل اساسی فرهنگیان که همان معیشت است در لابلای مسایل مختلف سیاسی روز گم شده است، مدتی است دچار مشکلات عدیده ای هستند اما آنان را کمتر می بینیم.

احمدی لاشکی تصریح کرد: حدود دو ماه قبل کمیته ای برای بررسی و حل این مشکل اساسی یعنی حقوق و معیشیت معلمان تشکیل شد از آن زمان حدود 8 جلسه به ریاست ابوترابی فرد برگزار شد .ماموریت کمیته تامین منابع لازم برای ترمیم حقوق فرهنگیان بوده است اما علی الظاهر این کمیته از ماموریت اصلی خود زوایه گرفته و هنوز نتیجه قابل عمل دیده نشده است.

وی افزود: شهریور است مهرماه نیزدر حال رسیدن است معلمان به چه امیدی وارد کلاس درس شوند اگر فرهنگیان اعتراضی داشته اند مبنای آن صنفی بوده است و نه سیاسی،معلمان همیشه با شاگردان خویش از نگاه گفتمان صحبت کرده اند و مانیز باید با همین نگاه لطف و محبت آنها را پاسخگو باشیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس ادامه داد: پیشنهادی به دکتر فانی،وزیر آموزش و پرورش دارم، طرح رتبه بندی معلمان بیش از دو سال است که مطرح شده لطفا اجرای این طرح را برای بازنشستگان امسال به جای اول مهر به 20 شهریور بکشانید تا آنها نیز در پایان 30 سال خدمت مشمول لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی شوند.

احمدی لاشکی همچنین ضمن تشکر از زحمات وزیر راه و شهرسازی به خاطر تلاش هایش در پروژه آزاد راه تهران شمال گفت: یادآور می شوم جنابعالی و آقای جهانگیری در تاریخ 25 /8 /93 در مصاحبه رسمی فرمودید تا دو سال آینده قطعه یک به بهره برداری می رسد یعنی 25 /8/95 باید افتتاحیه باشد لذا برای اعتماد سازی بیشترنزد مردم مراقبت لازم برای اجرای صحیح، سریع، به موقع و بهینه  مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: علیرغم دستورات شما به همکارانتان مبنی بر بخشودگی عوارض جاده ای مرزن آباد چالوس و نه تهران شمال  برای بومیان منطقه برای برخی شماره ها که الزاما باید روزانه چندین بار تردد داشته باشند اقدامی نشده است لذا مردم را بیش از این در انتظار قرار ندهید و صلاح هم نیست با مردم اینگونه بازی شود چرا که ممکن است فردا دیر شود. در ضمن پروژه مسکن مهر 612 واحدی چالوس را از بلاتکلیفی خارج تا متقاضیان که عموما از قشر آسیب پذیرند از نگرانی رهایی یابند.

این نماینده مجلس خطاب به رییس جمهور،معاون اول و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت:  سفر اخیر جهانگیری به مازندران و بازدید از برخی پروژه ها خصوصا قدیمی ترین بندر شمال کشور نوشهر با حدود 90 سال عمر موجی از شادمانی را برای ایجاد منطقه آزاد تجاری غرب مازندران به محور بندر نوشهر رقم زد از این بابت سپاسگزارم و البته این سفر را زمینه حضور رییس جمهور و دولت به مازندران می دانم و این تقدیم هدیه ای از دولت به مردم نجیب غرب مازندران برای سفر آتی قلمداد می شود که  امیدوارم شاهد تحقق آن به زودی باشند.

احمدی لاشکی در پایان گفت: از زحمات وزیر تعاون، معاونت وی و مدیر عامل سابق بیمه سلامت و ریاست سازمان بهزیستی به خاطر برنامه ریزی برای ساخت بنای اداری بیمه سلامت شهرستان نوشهر قدردانی و از همه کارمندان خصوصا کارمندان مجلس نیز تشکر می کنم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار