علم یکی از عناصر قدرت هر ملت است

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: علم یکی از عناصر قدرت هر ملت است که برای رسیدن به این مهم باید تلاش زیادی کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی صبح امروز با حضور در جشنواره جابر ابن حیان گفت: در زمان حضور در این جشنواره شاهد استقبال خوب دانش آموزان از این برنامه‌ریزی بودیم. 
 
وی در ادامه افزود: در کشور راه علم را پیدا کردیم، اما برای دسترسی کامل به این مساله راه طولانی در پیش رو داریم علم یکی از عناصر قدرت هر ملت است که برای رسیدن به این باید تلاش زیادی کرد. 
 
صالحی ضمن تشکر از آموزش و پرورش برای ایجاد بسترهای مناسب در زمینه علم آموزی خاطر نشان کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی در مسیر صحیح گام برداشته‌ایم و علم و حق را در مسیر زندگی طی کنیم. 

وی از نشانه‌های دستیابی به علم بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی را افزایش تعداد دانشجویان از 175 هزار نفر به بیش از چهار میلیون ذکر کرد و گفت: برای ایجاد دانشمندانی فرهیخته باید عدالت اجتماعی در بعد آموزشی رعایت شود تا زمینه‌های کشف استعداد در افراد، ظهور پیدا کند.

صالحی هم چنین این نکته را یادآور شد که افراد باید در نسل‌های جدید به مدرک‌گرایی توجه نداشته باشند و هدف اصلی آن‌ها علم‌آموزی و توجه به فناوری باشد.

وی در ادامه از نشانه‌های بارز توجه به علم، موفقیت در زمینه هسته‌ای را نام برد و افزود: مسئله هسته‌ای بیش از آنکه یک چالش سیاسی باشد، بیشتر بعد فناوری آن مطرح بود و محدودیت‌ها باعث شد تا در روند پیشرفت فناوری مسیر صعودی را طی کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان ضمن ابراز امیدواری از آینده دانش‌آموزان کشور خاطرنشان کرد: چنانچه در سایه الطاف الهی مسئله به سرانجام برسد از سال آینده شاهد رشد شتاب‌زده در همه عرصه‌ها خواهیم بود.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.