با ما همراه باشید تا شما را با بهترین محافظ فایل های word آشنا کنیم.

به گزارش دریچه فناوری  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان  ، گاهی پیش می آید که در حال نگارش و یا ویرایش یک فایل Word آفیس حساس و دارای اطلاعات مهمی هستید و در همین حال از توانایی افراد برای مشاهده آن نیز دل نگرانی دارید. حالا در این گزارش می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه روی یک فایل ورد آفیس پسورد بگذارید تا مانع ورود دیگران شویم.

بر روی فایل
آموزش نحوه گذاشتن رمز عبور بر روی word  به دو روش :

روش اول :

در ابتدا فایلی آفیسی را که قرار است روی آن پسورد بگذارید را در ورد آفیس باز کنید و بعد به منوی File مراجعه کنید.

بر روی فایل

در قسمت info، روی Protect Document کلیک کنید ، حال از منوی افتادنی باید گزینه ی Encrypt with Password را انتخاب کنید.

بر روی فایل


حالا باید کادر Encrypt Document را مشاهده کنید. در قسمت وارد کردن رمز، رمز عبور مورد نظرتان را وارد کنید ، در قسمتی که Confirm Password را مشاهده می کنید، رمز عبورتان را دوباره وارد کنید.

بر روی فایل


در قسمت بعد یک کارد زرد رنگ ظاهر می شود که برای باز کردن فایل نیاز به رمز عبور دارد.

بر روی فایل



 روش دوم 

فایل مورد نظرتان را باز کنید


بر روی فایل


 حالا باید به قسمت file بروید و جایی را برای ذخیره کردن فایل تان در نظر بگیرید.

بر روی فایل

بعد از اینکه فولدر مورد نظرتان را برای ذخیره یازی فایل پیدا کردید، از قسمت Tools و بعد قسمت save به بخش "General Options” مراجعه کنید و پسورد مورد نظرتان را در قسمت Password to open وارد کنید.

بر روی فایل

در بخش "Confirm Password” باید دوباره پسورد را در "Reenter password to open” وارد کنید.

بر روی فایل

حالا به ذخیره سازی فایل با پسورد بپردازید.سپس زمانی که میخواهید فایل را باز کنید، مشاهده می کنید که از شما رمز عبور می خواهد.


بر روی فایل


اگر که می خواهید رمز عبور را از فایل بردارید، باید به بخش "Encrypt Document” یا General option مراجعه کنید و رمز عبور را پاک کنید.



انتهای پیام/
برچسب ها: word ، محافظ ، فایل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار