وزارت بهداشت عربستان شیوع بیماری "مرس" و کشته شدن 7 نفر بر اثر این بیماری را تایید کرد.

طاهر درودی مشاور رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به شایع ترین موارد بیماری میان زائران اظهار کرد: شایع ترین موارد بیماری میان زائران قبل از سفر بیمار‌ی‌های قلبی و عروقی و فشار خون بالا است، همچنین بعد از سفر حج بیشترین بیماری که به زائران سرایت می‌کند، بیماری‌های تنفسی است.

وی در خصوص شیوع بیماری "مرس "در کشور عربستان گفت: وزارت بهداشت عربستان شیوع بیماری "مرس" در این کشور را تایید کرده است، تاکنون چند نفر در ریاض قربانی این بیماری شده اند. با این اوصاف گزارش رسمی از وجود این ویروس در مکه و مدینه داده نشده، این در حالی است که زائران پس از گذشت 7 روز در مدینه به زیارت بیت الله الحرام می‌روند.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر 700 نفر زائر، 3 پزشک برای ارائه خدمات درمانی در هتل ها حضور دارند یادآور شد: زائران به محض تغییر در حال عمومی و ضعف بدنی به پزشکان مستقر در هتل‌های اسکان مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک تنفسی، خودداری از روبوسی و دست دادن بی مورد، حضور نداشتن در مکان‌های شلوغ، شستن دست‌ها و صورت قبل غذا، شستن دست با آب و صابون و مصرف مکرر مایعات توصیه‌های پزشکی مهم برای پیشگیری از این بیماری است.

مشاور رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره به همراه داشتن دارو در بین زائران ادامه داد: با وجود اینکه در سال‌های گذشته ممانعتی در حمل دارو از سوی زائران وجود نداشت اما در سال‌ جاری اداره غذا و داروی عربستان تنها با ارائه نسخه زائر به زبان انگلیسی مجوز ورود دارو را صادر می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار