گاردین جب بوش را یک نادان توصیف کرد

جِب بوش، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با اظهارات عجیب خود روز به روز شباهتش را به برادرش آشکار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، « جِب بوش،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا و برادر «جرج بوش،» رئیس‌جمهور سابق این کشور، با اظهارات عجیب خود در مخالفت با تصمیم شرکت‌های «گوگل» و «اَپل» به استفاده از رمزنگاری‌های قوی برای تأمین امنیت حساب‌های کاربران اینترنتی، شباهت خود را به برادر «نادانش» بیش از پیش آشکار کرد.

جِب بوش در تازه‌ترین اظهارات خود از این دو شرکت خواست "برای جلوگیری از اقدامات شریرانه تروریست‌ها" به میلیاردها کاربر اینترنتی در سراسر جهان اجازه ندهند برای حفاظت از اطلاعات شخصی خود از «رمزگذاری» استفاده کنند. وی در یکی از گردهمایی‌های انتخاباتی اخیر خود گفت: «اگر شما سیستم رمزگذاری را اجرا کنید، کار دولت آمریکا برای اطمینان از اینکه اشرار در بین ما نیستند و همچنین حفاظت از آزادی‌های مدنی، سخت خواهد شد.» 

«ترِور تیم،» نویسنده این مقاله اظهارات بوش را نشان‌دهنده دانش کم وی درباره چگونگی استفاده از اینترنت می‌داند. تیم در قسمتی از مقاله خود می‌نویسد: « بوش شاید نمی‌داند که دنیای مجازی و بخش اعظم اقتصاد بر مبنای رمزگذاری قوی است. زمانی که جِب ایمیل خود را باز می‌کند، از بانکداری اینترنتی استفاده می‌کند و یا سوابق پزشکی خود را به صورت آن‌لاین بررسی می‌کند، اطلاعات وی بوسیله «رمزگذاری» در برابر مجرمان اینترنتی محافظت می‌شود.» 

تیم در پایان مقاله می‌نویسد:«احتمالاً منظور بوش شیوه جدید رمزگذاری است که بوسیله اَپل و واتس‌اَپ اجرا می‌شود. در این رمزگذاری هیچ کس، حتی این دو شرکت نیز امکان دسترسی به محتوای پیام‌های متنی افراد را ندارند.»

جب بوش پیش‌تر با حمایت از جنگ سال 2003 برادرش در عراق، اعلام کرده بود اگر او هم رئیس‌جمهور بود مجوز چنین جنگی را صادر می‌کرد. این اظهارات با واکنش‌های فراوانی در محافل سیاسی این کشور مواجه شد . وی در نهایت وادار شد از این اظهارنظر خود عقب‌نشینی کند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار