عضو کمیسیون تحقیق آموزش مجلس شورای اسلامی از ارائه بسته های حمایتی بیشتر به دانش آموزان مناطق محروم خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجه السلام و المسلمین علی رضا سلیمی در بازدید از مدرسه شهید بیگلری مشهد افزود:سهم اموزش و پرورش در بودجه کشور کم است و با توجه به اینکه امسال 12 درصد از بودجه کشور که مبلغ 28 هزار ملیارد تومان است برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است که برای آموزش و پرورش مقدار کمی است.

وی تصریح کرد:بنا به فرموده مقام معظم رهبری که در هزینه کردن در اموزش و پرورش سرمایه گذاری است که در تاثیرات خود را خواهد گذاشت .

عضو کمیسیون تحقیق آموزش مجلس شورا ی اسلامی ادامه داد:در استان خراسان رضوی یک میلیون و دویست هزار دانش آموز داریم که تلاش می کنیم در این زمینه بستری را فراهم کنیم که دانش اموزان از تحصیل باز نمانند وبرای دانش اموزان مناطق محروم با ارائه بسته های حمایتی بتوانیم کمک کنیم.

مدیراداره اموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:امسال علاوه بر ارائه بسته های حمایتی که به دانش آموزان مناطق محروم داده می شودطرح خرید های آموزشی است که به دانش آموزان مقطع ابتدایی ارائه خواهد شد که در این طرح 15 هزار دانش آموز استفاده خواهند کرد .

حسینی با بیان اینکه اموزش و پرورش منطقه تبادکان در حاشیه شهر مشهد قرار دارد، افزود: تبادکان یکی از مناطفق محروم در استان خراسان رضوی که در وسعت 4000 هزار کیلومتر مربع و دارای 105 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف است که 20000 هزار دانش آموز آن از اتباع خارجی که در این منطقه مشغول تحصیل هستند

وی ادامه داد: ما در منطقه تبادکان 849 کلاس درس و همچنین 470 نیروی انسانی کمبود داریم

مدیرآموزش و پرورش منطقه تبادکان در این مراسم گفت:منطقه تبادکان از محروم ترین مناطق آموزشی در استان خراسان رضوی است و با وجود تمام محرومیت ها باز هم شاهد استعداد و توانمدی های ارزشمندی در حوزه آموزش و پرورش است.

خوش نیت به که می توان به کسب رتبه اول در رشته مدیریت خانواده در مسابقات علمی کاربردی دانش آموزان و همچنین کسب رتبه اول کشوری در رشته مدیریت مالی و حسابداری و کسب رتبه دوم کشوری در رشته طراحی دوخت و کسب رتبه اول حفظ قرآن و رتبه ها علمی توسط دانش آموزان این مناطق در جشنواره خوارزمی کسب شده است

وی گفت:ما در منطقه تبادکان 1699 دانش اموز را تحت پوشش بسته های حمایتی دولت قرار دادیم.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.