کتاب قدمه‌ای بر اصول و اقتضائات مدیریت پیام در رسانه ملی به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ کتاب مقدمه‌ای بر اصول و اقتضائات مدیریت پیام از سوی قاسم کرباسیان تالیف شده و به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به چاپ رسیده است این کتاب مقدمه‌ای بر اصول و اقتضائات مدیریت پیام در رسانه ملی از پنج فصل اصلی مانند مخاطب و مدیریت پیام، فرستنده و مدیریت پیام، تعیین و تولید پیام و ارسال، توزیع و بازخوردگیری تشکیل شده است.

نویسنده با استفاده از منابع و متون اسلامی و دانش رسانه‌ای تلاش کرده تا شیوه مدیریت پیام را روشن‌ کند تا اصول خاصی بر فرآیند مدیریت پیام ایجاد گردد.

چکیده کتاب مقدمه‌ای بر اصول و اقتضائات مدیریت پیام:
مديريت پيام از اساسي‌ترين و گسترده‌ترين مباحث مربوط به رسانه است كه بسياري از موضوع‌هاي فرعي را دربرمي‌گيرد و مختصات و كيفيت كاركرد رسانه را تبيين مي‌كند. در معنايي كوتاه، مديريت پيام را مي‌توان همه تلاش‌هايي دانست كه براي طراحي، توليد يا تأمين و پخش مناسب و كارآمد پيام‌ها صورت مي‌گيرد. پژوهش حاضر كه در راستاي پرداختن به موضوع مديريت پيام تهيه شده است، مي‌كوشد اين موضوع را از ابعاد گوناگون بررسي كند. در همين راستا با بهره‌گيري از منابع و متون اسلامي و با توجه به اقتضائات و دانش رسانه‌اي موجود خواهيم كوشيد در راستاي روشن‌تر شدن شيوه مناسب مديريت پيام در رسانه ملي گامي برداشته شود. بر همين اساس، ضمن تبيين برخي اصول كه بايد بر فرآيند مديريت پيام در رسانه ملي حاكم باشند، به مباحثي اشاره شده است كه به نوعي مقدمه مديريت پيام هستند. از همين رهگذر پس از آنكه در فصل نخست به كليات بحث پرداخته مي‌شود، در فصل دوم، از مخاطب و مديريت پيام سخن به ميان مي‌آيد. سپس در فصل بعد، جايگاه فرستنده در مديريت پيام بررسي و تبيين مي‌شود. فصل چهارم اين نوشتار به اصول ناظر بر تعيين و توليد پيام نظر دارد. فصل نهايي پژوهش نيز اصول مربوط به ارسال، توزيع و بازخوردگيري از پيام را ارائه كرده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.