رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از ارائه گزارش مشترک بین کمیسیون اصل 90 و آموزش در رابطه با موضوع بورسیه‌ها خبر داد.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین اخبار از بررسی موضوع بورسیه‌ها در کمیسیون اصل 90 گفت: کمیسیون آموزش با دعوت از کمیسیون اصل 90 هفته گذشته جلسه‌ای را مبنی بر بررسی بورسیه‌ها برگزار کرد. 
 
وی افزود: این کمیسیون در جلسه مذکور هم از نمایندگان دیوان محاسبات و هم از وزیر علوم دعوت به عمل آورد که متاسفانه وزیر علوم در این جلسه حاضر نشد. 
 
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه در آن جلسه تصمیمات خوبی در رابطه با بورسیه‌ها گرفته شد، تاکید کرد: در این جلسه ورود وزارت علوم به موضوع بورسیه‌ها به اتفاق آراء غیرقانونی تشخیص داده شد و عنوان شد که وزارت علوم هیچ حقی نداشته تا در موضوع بورسیه‌ها ورود کند.

وی ادامه داد: چرا که موضوع بورسیه‌ها تمام شده بوده و حقوقی که براساس اختیارات قانونی بر عهده شورای مرکزی بورس و همچنین وزیروقت قرار گرفته دیگر به اتمام رسیده است، بنابراین اگر در شرایط فعلی تخلفی وجود دارد، این تخلف باید به دست دستگاه‌های دیگر بررسی شود، نه اینکه وزارت علوم بخواهد یکطرفه موضوع بورسیه‌ها را معلق کند. 
 
پورمختار در ادامه در رابطه با سایر جزئیات جلسه مذکور، تصریح کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد تا در روزهای آتی کمیسیون آموزش و اصل 90 به طور مشترک گزارشی را درباره بورسیه‌ها منتشر کنند و پس از آن این گزارش به مقامات مسئول ارسال شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار