عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد عزم جهادی را می‌طلبد گفت: مبارزه با فساد باید از حرف به عمل تبدیل شود و اراده جدی برای مقابله با آن بوجود آيد.

عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به لزوم مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد باید از حرف به عمل تبدیل شود و اگر در حد یک حرف باقی بماند نه تنها اقدام موثری صورت نخواهد پذيرفت بلكه موجب از بین رفتن سرمایه اجتماعی  نيز می‌شود.

وی افزود: ریشه دواندن فساد در جامعه موجب از بین رفتن سرمایه کشور و کاهش اعتماد عمومی و مقبوليت حكومت می‌شود و در این راستا باید با استفاده از تمام ظرفيت‌ها به گونه‌ای عمل شود تا ریشه فساد خشکیده شود تا موجب شكاف طبقاتی  و اختلال در نظام اقتصادی نگردد، فساد مانع رقابت و رشد اقتصادی شده و موجب كاهش سرمايه‌گذاری‌ها و كاهش درآمدهای دولت می‌گردد .
 
آرگون با تاکید بر اینکه در مبارزه با فساد باید علل فساد شناسایی بشوند گفت: متاسفانه فساد در بخش‌های مختلف وجود دارد و اقتصاد نیز متاثر از آن است.فلذا بايد ضمن از بين بردن زمينه‌های پيداش فساد نسبت به اصلاح سيستم‌های نظارتی اقدام كرد.  

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که موجب فساد می‌شود خلاهای قانونی و ابهامات در برخی قوانین است که دولت باید به آن توجه ویژه نمايد. 

عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران شفافیت را لازمه مبارزه با فساد عنوان کرد و افزود: عدم وجود شفافیت و پاسخگویی مناسب موجب فساد می‌شود و در این راستا شفاف‌سازی باید در بخش‌های مختلف نهادینه شود و مسئولان ملزم به پاسخگویی باشند.

 آرگون ادامه داد: فساد در اقتصاد برآیندی از علل مختلف است و نمی‌توان تنها یک سازمان یا نهاد را منشا آن عنوان کرد و مبارزه با فساد یک عزم جهادی  و مشاركت همه جانبه تمام بخش‌های موثر  در اين موضوع را می‌طلبد که در این راستا دولت باید به طور جدی وارد عمل شده و نواقص و منشا فساد را شناسایی کرده و با آن برخورد کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فساد ، عزم ، جدی ، دولت ، اقتصادی ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار