الهه قدس مشاور امور بانوان و خانواده رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: افرادی که در این زمینه آموزش ببینند در زمان مواجهه با مشکلات کمتر صدمه می‌بینند.

برگزاری کارگاه تخصصی «تاب آوران » در دانشگاه علوم پزشکی سمنانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مشاور امور بانوان رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت:وزارت بهداشت برای نخستین بار موضوع « تاب‌آوری» را موردتوجه قرار داده است و از طریق این کارگاه قصد دارد برخی از مهارت‌های مدیریت‌های استرس را به مربیان دانشگاه علوم پزشکی آموزش دهد. 

قدس بابیان اینکه استرس موضوعی اجتناب‌ناپذیر در زندگی افراد است خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم راحت‌تر بر مشکلات فائق اییم باید برخی از این مهارت‌ها را بیاموزیم.

 مدیر گروه بخش پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی سمنان سمنان تصریح کرد:افراد تاب آور در موقعیت‌های سخت و چالش دار زندگی خود راحت‌تر مقاومت می‌کنند و انعطاف بیشتری دارند. قدس افزود: افراد تاب آور در مواجهه با مشکلات مانند نهالی می‌مانند که در برابر فشار خم می‌شوند اما به علت داشتن انعطاف نمی‌شکنند و به حالت طبیعی بازمی‌گردند.

 وی با اذعان به اینکه همه افراد در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی دچار آسیب و صدماتی خواهند شد خاطرنشان کرد: اگر همه افراد جامعه این مهارت‌های تاب‌آوری را بیاموزند در مقابله با مشکلات آسیب کمتری خواهند دید.

 این عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان خاطرنشان کرد: در این کارگاه آموزشی که مربیان دانشگاه علوم پزشکی سمنان که کارشناس بهداشت روان هستند حضور دارند در این زمینه آموزش لازم را می‌بینند وی از حضور مدرسان کشوری در این کارگاه آموزشی خبر داد و گفت این کارگاه یک‌روزه در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: کارگاه ، پزشکی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۶:۲۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
اقدام تحسین برانگیزی بود کارگاه بسیار مفید بود