قائم مقام جبهه رهپویان گفت: اظهارات رئیس‌جمهور نمی‌تواند حوزه اختیارات شورای نگهبان را محدود کند.

پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اظهارات رئیس‌جمهور درباره اختیارات شورای نگهبان برای احراز صلاحیت‌ها اظهار داشت: زمانی که مطالب رئیس جمهور را نسبت به اختیارات شورای نگهبان شنیدیم، احساس کردیم تازه انقلاب شده و شورای نگهبانی شکل گرفته است و نشان دهنده این است که اطلاعات دقیقی از وظایف شورای نگهبان موجود نیست که رئیس جمهور اینگونه اظهارنظر می‌کند.

وی در ادامه افزود: تاکنون انتخابات‌های بسیاری توسط شورای نگهبان از لحاظ نظارتی برگزار شده است و کم و کیف وظایف شورای نگهبان نیز به صورت کامل در قانون مشخص است وشکی در آن وجود ندارد.

قائم مقام جبهه رهپویان با اشاره به اینکه اینگونه اظهارات کمکی به برگزاری انتخابات نمی‌کند، گفت: رئیس جمهور فرد حقوقی و پاسدار قانون و جایگاه ‌های قانونی کشور است از این رو انتظار نمی‌رفت که وی چنین مطالبی را مطرح کند، زیرا تبعات و آثار منفی را به بار خواهد آورد و همچنین می‌تواند چالش‌های بی‌خاصیت داخلی تولید کند.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان از استحکام بالایی برخوردار است و حدود وظایفش شفاف و روشن است، بیان کرد: با توجه به سابقه‌ای که ما در برگزاری انتخابات از طرف نیروهای ساختارشکن و برانداز داشتیم، شورای نگهبان پیوسته مورد هجمه و تیرهای سهمگین دشمنان انقلاب و برخی افراد در داخل قرار گرفته است.

سروری با اشاره به اینکه اظهارات رئیس جمهور می‌تواند به نوعی به توسعه دامنه توهین‌ها و مواضع غیر اصولی از طرف دشمنان انقلاب کمک و به نوعی جایگاه شورای نگهبان تضعیف کند، افزود: رئیس جمهور باید اولین فردی باشد که از حوزه شورای نگهبان که حوزه اسلامیت و حفاظت از اجرای قانون در کشور است، حمایت کند زیرا شورای نگهبان مانع بسیاری از اتفاقات ناگوار در تاریخ کشور شده است.

قائم مقام جبهه رهپویان اظهار داشت: شورای نگهبان حضانت برگزاری انتخابات و حصول اطمینان از انتخابات به دور از شائبه را برعهده دارد و لذا دستگاه‌های اجرایی نباید به خودشان اجازه دهند که در این رابطه اعمال نظر کنند، زیرا شورای نگهبان به عنوان چشم بینا برای جلوگیری از هرنوع سوء استفاده شکل گرفته است.

سروری خاطرنشان کرد: روحانی با تفاوت نیم درصد در انتخابات پیروز شد که همین موضوع نشان دهنده برگزاری انتخابات سالم و البته حضور شورای نگهبان در تضمین سلامت انتخابات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار