رئیس جهاد کشارزی استان اردبیل گفت: زراعت محصولات جدید در این استان با هدف تغییر الگوی کشت با محوریت کاشت محصولات کم آب توسعه می یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: با تغییر الگوی کاشت در واقع به دنبال این هستیم که کشت محصولات آب بر را در استان کاهش داده و محصولات کم آب را بجای آن جایگزین کنیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای تحقق این مهم یادآور شد: این بحث از سال گذشته از سوی جهاد کشاورزی استان مورد بررسی قرار گفته و گام های مهمی را تاکنون در این زمینه برداشته ایم تا با توجه به بحران آبی کشور و نیز هشدارهای کم آبی در استان محصولاتی را کشت کنیم که نیاز آبی کمتری داشته باشند.

سروی کشت سنتی محصولات آب بر را نه تنها غیر اقتصادی بلکه دارای خسارت عمده برای استان دانست و بیان داشت: براین اساس هم اکنون تواسنته ایم کشت محصولاتی مانند زعفران، پسته، گیاهان دارویی و... را در مناطق مختلف استان توسعه دهیم.

رئیس جهاد کشارزی استان همچنین به کاشت پنج رقم جدید گندم با نیاز آبی کمتر در استان اشاره کرد و متذکر شد: این ارقام دو طول کاشت تا برداشت در مقایسه با ارقام قبلی به دو نوبت آب دهی کمتر نیاز داشت که در شرایط کم آبی فعلی قابل توجه است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.