تامین آب شرب صنعتی و کشاورزی از جمله مهمترین مطالبات و نیازهای استان خراسان جنوبی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ استاندار خراسان جنوبی در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان افزود: تامین آب شرب صنعتی و کشاورزی استان از جمله مهمترین مطالبات و نیازهای استان خراسان جنوبی است؛ اما بر غم پیگیری های جدی که در این رابطه صورت گرفته هنوز طرحی قابل اجرا و کارشناسی شده برای جل این معضل از سوی وزارت نیرو به استان ابلاغ نشده است.

خدمتگزار گفت: به منظور جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان به شهرها و نیز تثبیت جمعیت در این مناطق خصوصاً مناطق مرزی باید حداقل های معیشتی برای آنها فراهم شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 20 درصد از جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، گفت: این امر در کنار خشکسالی های 17 ساله مشکلاتی جدی برای مردم استان خصوصاً کشاورزان و روستاییان، دامداران و عشایر استان ایجاد کرده است.

وی خراسان جنوبی را دارای مردمی ولایتمدا ر، انقلابی و همیشه در صحنه دانست و تصریح کرد: در تمامی عرصه های سیاسی و اجتماعی که نیاز به حضور مردم بوده، مردم این استان جلودار بوده و حضوری پرشور و شعور در همه عرصه ها داشته و دارند.

وی با بیان اینکه مردم این استان شایسته ارائه بهترین خدمات هستند یادآور شد: در حال حاضر بیش از 43 درصد از مردم استان در روستاها زندگی می کنند که با مشکلات جدی معیشتی مواجه هستند.

مقام عالی دولت در استان، خراسان جنوبی را دارای 817 دهیاری دانست و تصریح کرد: وجود این تعداد دهیاری در استان می تواند به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب مورد توجه برنامه ریزان و متولیان امر در کشور قرار گیرد.

خدمتگزار، وزارت کشور و استانداران را مسئول و پاسخگوی بحران ها در استان ها دانست و تصریح کرد: این در حالیست که اعتبارات ماده 180 قانون بودجه در اختیار استانداران نیست که نقصی مهم و زیر بنایی در ارائه خدمت بهتر به مردم عزیز استان است.

وی به ابلاغ قانون توسعه متوازن کشور از سوی رئیس جمهوری اشاره کرد و ادامه داد: این در حالیست که هنوز اقدام عملی خاصی در جهت اجرایی شدن این قانون در سطح کشور مشاهده نشده است.

وی خراسان جنوبی را در بخشهای صنایع دستی،گردشگری و نیز معادن، دارای ظرفیتهای بسیار خوب دانست و تصریح کرد: قطعاً ایجاد زیرساخت های مناسب می تواند موجب شکوفا شدن این استعدادها و رشد و توسعه بیش از پیش استان شود.

همچنین همزمان با اولین روز از هفته دولت و با حضور معاون عمرانی شهری و روستایی وزیر کشور، تعداد 240 پروژه عمرانی و خدماتی با 12 میلیارد تومان اعتبار در استان خراسان جنوبی به صورت همزمان مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.