حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی گفت: مساجد باید با تلاش و همت گروهی و دسته جمعی و محور ارائه خدمات اجتماعی به اقشار مردم باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی قمی در جمع 500 نفر از اعضا و فعالان کانون های فرهنگی مساجد کشور با بیان این مطلب افزود: امروز در کشور ما مشکل حضور و اقبال مردم به مساجد را نداریم، بلکه مشکل در جذب و اعتماد مردم به فعالان مساجد است.

وی در ادامه گفت: اگر مردم را بتوانیم با روش‌های جذاب و صحیح به مساجد جذب کنیم شاهد برکات مادی و معنوی این حضور ثمربخش خواهیم بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین قمی با اشاره به مساجد در صدر اسلام و در دوران پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع)، تصریح کرد: مساجد در آن زمان محور فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و رفع مشکلات عموم مسلمین بوده است.

وی با بیان اینکه امروزه جامعه ما به دو گروه تقسیم شده‌اند، گفت: گروه اول دارای فعالیت فرهنگی، تبلیغی، دینی تحت عنوان مبلغین، مفسرین و محققین و گروه دوم هم عموم مردم هستند، که این نوع طبقه‌بندی کاملا اشتباه است و با این نوع تقسیم بندی همیشه گروه اول به دنبال گروه دوم در خصوص نتایج فعالیت‌های دینی و مذهبی باید باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قمی افزود: استفاده بهینه از فرصت‌ها و لحظات حضور مردم در مسجد از دیگر نکات مهمی است که باید مورد توجه کانون‌های فرهنگی مساجد و دست‌اندرکاران قرار گیرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) در خصوص پرهیز از اعمال و رفتاری که موجب تنفر مردم از دین و حضور در مساجد می‌شود، اظهار داشت: حضور مشتاقانه مردم در مساجد باید مورد توجه فعالان فرهنگی و مسجد قرار گیرد و از این سرمایه ارزشمند باید به نحو صحیح بهره برد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قمی، از کانون‌های فرهنگی مساجد، فعالان فرهنگی، ائمه جماعات خواستار پرهیز از جناح‌بندی فعالیت‌های مساجد شد و خاطرنشان کرد: همه افراد، گروه‌ها، جناح‌ها که اصول نظام اسلامی، ولایت فقیه، قانون اساسی و موازین اسلام را مطابق قوانین و مقررات کشور قبول دارند، باید در فعالیت‌های مساجد شریک و سهیم شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.