معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان از آغاز اعزام دانشجویان این دانشگاه به اردوهای جهادی با عنوان اردوی جهادی سازندگی گروه «خشت سبز» خبر داد.

«خشت های سبز» با اردوی جهادی دانشگاه کاشان چیده می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ حسین ستار، گفت: این اردوی جهادی باهمکاری دانشجویان معماری و هنر و اساتید دانشگاه کاشان از سوم شهریور ماه در روستای وادقان شروع به فعالیت می کند.

وی با اشاره به تعهد اجتماعی و فرهنگی دانشجویان نسبت به جامعه افزود: دانشجویان دانشگاه کاشان از سه ماه پیش با سفرهای متعدد به روستای وادقان و شناسایی نیازهای این روستا به همراه اساتید خود اقدام جهادی گروه «خشت سبز» را رقم زدند.

به گفته وی، اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان نیز با عزمی جدی در راستای منویات مقام معظم رهبری از روز پنجم شهریور ماه آغاز می شود و تا 15 همین ماه در دو روستای مهدی آباد و محمدیه از توابع شهرستان تیران و کرون اردوی جهادی ادامه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان اظهار داشت: : دانشجویان بسیجی با سفرهای متعدد به مناطق محروم و شناسایی محرومیت های استان دو روستای مهدی آباد و محمدیه را برای فعالیت های جهادی در عرصه فرهنگی و عمرانی و علمی انتخاب کردند.

ستار خاطر نشان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت، نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش گروهی و کمک به توسعه سازندگی و رفع محرومیت در کشور به ویژه روستاها را هدف از اعزام دانشجویان به مناطق محروم در قالب طرح اردوهای جهادی، برشمرد.

وی، نقش اصلی دانشجویان در این اردو‌ها را با زمینه سازی دانشگاه تاکید کرد و گفت: این دانشجویان با خالص‌ترین نیت‌ها و بدون داشتن کوچک‌ترین چشم داشتی چنین اقدام بزرگی را کلید زده‌اند.

به گفته وی، دانشگاه به مثابه قلعه‌ای جدا از جامعه نیست بلکه دانشگاه جزئی از اجتماع و در تاثیر و تاثر متقابل از آن شکل واقعی می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان افزود: دانشجویان در اردوهای جهادی پیام اخلاص و تلاش و پشتکار و جدیت در خدمت رسانی به مسئولین می‌دهند.

ستار در پایان با دعوت از مسوولان شهر برای بازدید از این روستای جهادی برای آشنایی با پتانسیل های دانشجویان جهت ارتقای فرهنگ شهر، این تعامل را پلکانی برای رشد فرهنگ شهر و محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در منطقه کاشان برشمرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردو ، جهاد ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.