آیین تجلیل از "علی شریف" شاعر پیشکسوت کاشانی از نوادگان آیت الله ملا حبیب الله شریف و علما و مجتهدان معاصر شیعه در همایش شعر رضوی جشنواره ملی آه و آهو و تقدیر از 8 شاعر برگزیده این همایش در مراسمی برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، در حاشیه این مراسم گفت: استاد علی شریف شاعری است که علاوه بر سوابق مبارزات انقلابی، تحصیل علوم دینی فقه و اصول قرآن کریم را طی مدت ۵ سال به نظم درآورده است.

مصطفی جوادی مقدم، با اشاره به اجرای همایش شعر رضوی در هفتمین شب برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان و تقدیر از پیش کسوتان و اساتید در حوزه مختلف افزود:تقدیر از اساتید پیش کسوت شهاب تشکری آرانی شاعر منظوم قرآن و صحیفه سجادیه، استاد حسین مشجری، مدیر موسسه انجمن صبا، استاد صائم کاشانی، عباسعلی اخوان ارمکی، جواد جهان آرایی شاعر طنز پرداز کاشان و تقدیر از مصطفی مهیمنی شاعر جوان آران و بیدگلی از دیگر برنامه های این همایش است.

وی،با تقدیر از مسوولان اجرایی در برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان گفت: مصطفی مهیمنی از شهرستان آران و بیدگل، ،عباسعلی اخوان ارمکی از کاشان،محمد فرخ طلب فومنی از رشت، وحید طلحت از ارومیه، ملاحت رحیم لو از خوی، سحر اسدی جویباری از مازندران، سید محمد حسین حسینی و علی سلیمانی از تهران هشت شاعر برگزیده فراخوان شعر رضوی جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو هستند که با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره از آنها تقدیر می شود.

به گفته وی،جشنواره ملی آه و آهو در کاشان به همت موسسه خادمين امام رضا (عليه السلام) این شهرستان از شامگاه یکشنبه(25 مرداد) با مراسم افتتاحیه و برنامه های پرچم گردانی گنبد امام رضا(علیه السلام)، نقاره زنی، مولودی خوانی، نور افشانی، سخنرانی آیت الله نمازی و حمیدرضا مومنیان، سرپرست فرمانداری کاشان آغاز به کار کرده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، برگزاری این جشنواره طی 11 شب در قالب برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت با اجرای همایش های همایش متنوع فرهنگی اجتماعی و مذهبی را اقدام ارزشمند و سازنده در همدلی و همزبانی موسسات فرهنگی هنری با شهروندان برای ایجاد شور و نشاط معنوی دهه کرامت دانست و گفت: 6 همایش متنوع فرهنگی اجتماعی و مذهبی خانواده با معیارهای رضوی، مهدويت و قرآن، جشن کودکان رضوی، بزرگداشت مقام امامزادگان بقاع متبرکه کاشان و تجلیل از خادمان این بقاع و از آغاز کار جشنواره تاکنون با استقبال انبوه خانواده های کاشانی برگزار شده است.

جوادی مقدم، برگزاری همایش های خانواده با معیارهای رضوی و سخنرانی مصطفی پرورش مشاور و روان شناس علوم تربیتی طی دو شب در روزهای دوشنبه و سه شنبه(26 و 27 مرداد) را یادآورشد و گفت: تجلیل از پنج مادر شهید مفقود الاثر کاشانی، تقدیر از هشت نفر از آزادگان کاشانی با نام رضا به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و اجرای نمایش گروه کارگردانی خسروی از جمله برنامه های این همایش بود.

وی، برگزاری همايش مهدويت و قرآن نیز در چهارمین شب برگزاری جشنواره ملی آه و آهو در کاشان با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد صادق کفیل، رییس مرکز تخصصی نماز را خاطرنشان کرد و گفت: این همایش با برنامه های تجلیل از "مصطفی اصفهانیان" حافظ و قاری کاشانی قرآن دارنده مقام دوم مسابقات قرآن بین المللی اندونزی و جلسه حفظ خوانی این حافظ قرآن با پرسش حاضران از وی برگزار شد.

به گفته وی، جشن کودکان رضوی نیز با حضور حجت الاسلام احمد مهدي زاده، نوآور برتر کشور در آموزش کودکان و اجرای ویژه برنامه های آموزش غیرمستقیم معارف دینی از طریق شعر، موسیقی، کاردستی و نقل قصه و داستان همراه با اهدای جوایز و اجرای مسابقات فکری در پنجمین شب برگزاری جشنواره ملی آه و آهو در کاشان اجرا شد.

جوادی مقدم،برگزاری همایش بزرگداشت مقام امامزداگان بقاع متبرکه و خادمان این بقاع نیز با سخنراني دکتر مجید زجاجی مجرد محقق و پژوهشگر کاشانی(متخصص در فقه و اصول، تاریخ و سیره، حقوق) و اجرای زیبای امید معنوی، نغمه گر آیینی در مدح و ثنای ثامن الحجج ر ا خاطرنشان کرد و گفت: تجلیل از خادمان بقاع متبرکه سلطان علی بن امام محمد باقر(علیه السلام) در مشهد اردهال،خادمان قتلگاه آن حضرت،آستان محمد هلال بن علی(علیه السلام)، باب المراد و امامزاده هاشم در شهرستان آران و بیدگل، ولی بن موسی الکاظم(علیه السلام)، اسحاق و اسماعیل بن جعفر صادق(علیه السلام) در روستای حسنارود از دیگر برنامه های این همایش بود.

وی از برگزاری همابش های طب رضوی با سخنرانی دکتر کردافشاری و مداحین ارزشی با تقدیر از مداحان پیشکسوت در ادامه برگزاری جشنواره خبر داد و گفت: همابش طب رضوی شامگاه امروز یکشنبه یکم شهریور و مداحین ارزشی دوشنبه شب دوم شهریور اجرا می شود.

به گفته وی،جشن ميلاد امام رضا(عليه السلام) نيز در شب ميلاد يعني روز سه شنبه (3 مرداد) با تقدير از پنج محيط بان محيط زيست به مناسبت اين روز برگزار مي شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، برگزاری جشن ملي زير سايه خورشيد همزمان با سراسر كشور با حضور خدام حرم رضوي و سخنراني حجت الاسلام مستشاري و مولودي خواني را تاکید کرد و گفت: امسال خادمين آستان قدس رضوي با شركت در ويژه برنامه هاي متنوع به مدت 6 روز از 29 مرداد تا پنجم شهريورماه در دارالمومنين كاشان حضور دارند.

جوادی مقدم افزود:ديدار با علما، عيادت از بيماران بيمارستان شهيد بهشتي،بازديد خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان ،حضور دلجويي از افراد در زندان و اجراي برنامه در شهرهاي قمصر، نياسر، برزك آستان مقدس سلطان علي بن باقر(عليه السلام) در مشهد اردهال و روستاي نشلج از جمله برنامه هاي تدارك ديده شده موسسه با حضور خدام حرم رضوي در کاشان است.

وی در پایان گفت:جشنواره ملي آه و آهو به همت موسسه خادمين امام رضا (عليه السلام)در كاشان در قالب جشن هاي مردمی دهه كرامت ويژه ميلاد ثامن الحجج و حضرت فاطمه معصومه(سلام الله عليها) درراستای نهادینه سازی معارف و شعائر ناب اسلامی با محوریت سیره رضوی از طریق ارائه مباحث خانواده رضوی توسط کارشناسان برجسته به مدت 11 شب تا ‍چهارم شهريورماه در محوطه روباز باشگاه جهان پهلوان تختی این شهرستان در حال برگزاری است.

گفتنی است: همایش شعر رضوی جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان در قالب آیین تجلیل از "علی شریف" شاعر پیشکسوت کاشانی از نوادگان آیت الله ملا حبیب الله شریف و علما و مجتهدان معاصر شیعه، تقدیر از 8 شاعر برگزیده با حضور حجت الاسلام اکبر فلاح، نماینده دفتر آیت الله عبدالنبی نمازی ، امام جمعه کاشان و حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی، مهدی مدنی، عضو شورای اسلامی شهر و مصطفی جوادی مقدم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

تلاوت قرآن، پخش صلوات خاصه، کلیپ معرفی کاشان، مدیحه سرایی حمید مهدادیان، مداح و ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) در شان امام رضا(علیه السلام)، شعر خوانی جواد جهان آرایی به لهجه کاشانی و اجرای گروه آوایی تیام از جامعه نابینایان و کم بینایان کاشان به سرپرستی مهران مبینی از جمله برنامه های همایش شعر رضوی بود.


انتهای پیام/ی

برچسب ها: برگزار ، همایش ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.