استاندار کرمان با اشاره به افتتاح پروژه های صنعتی در سیرجان و بردسیر گفت : زنجیره فولاد در استان در حال تکمیل شدن است و تا سال 96 حدود 10 و نیم میلیون تن ذوب را در استان خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ، علیرضا رزم حسینی افزود :مس نیز صنعت مهمی برای ماست و پروژه های این حوزه را توسعه می دهیم و فعالیت معدن مس درآلوئیه نیز مصوب شده و در این دولت کار آن را دنبال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد : شرکت های بزرگی که در بخش صنعت و معدن در حال فعالیت هستند باید مسوولیت های اجتماعی را نیز به عهده بگیرند و اینطور نیست که معادن خدادادی یک منطقه را استفاده کنند بدون اینکه پیرامون آن معادن مورد توجه قرار بگیرد .

رزم حسینی خاطر نشان کرد:ما سعی کرده ایم با سیاست و تعاملی پیش برویم که شرکت ها مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند و در صورت امکان خریدهای خود را از داخل استان انجام داده و قطعات مورد نیاز آنها در استان ساخته شده و گردش مالی حساب آنها به استان بیایدکه برخی از شرکت ها این کارها را آغاز کرده اند و امیدواریم دیگران نیز انجام دهند.

وی در ادامه درباره وضعیت اقتصادی استان و عملی کردن اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یکسری اصولی دارد که بخشی از آن ملی بوده و مربوط به استان نیست، آن بخش که مربوط به استان هاست، در زمینه توانمندسازی مردم از مسیر خلق مزیت و ثروت استان هاست و یکی از مصادیق آن در حوزه معادن است.

استاندار کرمان ادامه داد: در صورتیکه الزامات مورد نیاز در حوزه اقتصاد مقاومتی داده شود، منجر به درآمدهایی برای درون زا شدن اقتصاد خواهد شد که البته هنوز مفاهمه مشترک بین دولت و ملت و یا فعالان اقتصادی به وجود نیامده و باید فعالان اقتصادی و وزرا و مسئولان این بحث را تشریح کنند.

وی تصریح کرد:دولت نیز موافق با این کار است و سیاست های کلی دولت در حال تصویب و ابلاغ به وزارتخانه هاست و در حوزه اجرا، کرمان پیشنهاداتی ارائه داده است و امیدواریم در دولت یازدهم بتوانیم کار را عملی و الگوی اجرایی در اقتصاد مقاومتی ارائه کنیم.

وی افزود:استان کرمان رتبه نخست صادرات کالاهای غیرنفتی را دارد و صادرات یکی از ظرفیت های استان می باشد و می توانیم با یکسری الزامات اقتصاد مقاومتی و اختیارات مورد نیاز، کار را در استان انجام دهیم.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: رنجیره ، فولاد ، استان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.