بیش از 600 میلیارد ریال اعتبار از بودجه امسال به طرح چهار بانده کردن جاده هراز در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع سد هراز و راه آهن ریلی تهران رودهن به آمل گفت: خوشبختانه در بحث چهار بانده کردن جاده هراز به واسطه سرعت عمل بیشتر برای هر قطعه پیمانکاری انتخاب شد که شبانه روزی مشغول کار هستند که در بودجه سال 94 اعتباری بالغ بر 641 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

یوسفیان ملا افزود:به جهت اهمیت جاده هراز که به عنوان جاده بین المللی و ترانزیتی محسوب می شود مقرر شد قطعاتی که توسط پیمانکار به اتمام رسیده به بهره برداری برسد تا مسافران با خیال آسوده به سفر خود ادامه دهند.

وی با اشاره به اتمام 7 تونل سرریز سد هراز تصریح کرد:برای ساخت بدنه و پایه های پل توسط وزارت نیرو پیمانکار مربوطه انتخاب شد که بزودی عملیات اجرایی آن شروع می شود.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 1394 کل کشور توجه ویژه ای برای سد هراز شده است گفت:در لایحه بودجه و از اعتبار طرح های تملک دارایی سرمایه ای بالغ بر 140 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

یوسفیان ملا در خصوص تخصیص اعتبار برای انتقال کانال آب چالوس به سد هراز افزود: در بودجه سال 94، صد میلیارد ریال از محل اعتبار طرح های تملک دارایی سرمایه ای برای ساخت کانال انتقال آب چالوس و سرداب رود به رودخانه هراز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نامه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به معاون اول رییس جمهور در خصوص تخصیص اعتبار برای جاده هراز تصریح کرد: در این نامه مبلغ 375 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ماده 100 قانون تنظیم بخشی از مقرارات مالی دولت موضوع بند ش ماده 234 قانون برنامه پنج ساله پنجم برای بهسازی محور هراز به منظور جلوگیری از وقوع بحران و ایجاد اختلال ترافیکی در جلسه هیئت وزیران مطرح تا پس از تصویب در اختیار دستگاه اجرایی قرار گیرد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.