وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد واشینگتن قصد دارد برای حفظ منافع متحدانش، حضور نظامی خود را در آینده در منطقه آسیا - اقیانوس آرام تقویت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارش جدیدی اعلام کرد آمریکا قصد دارد در سال های آینده با استقرار کشتی ها و جنگنده های بیشتر ، حضور نظامی خود را در منطقه آسیا - اقیانوس آرام تقویت کند.

در این گزارش تحت عنوان «راهبرد امنیت دریایی آمریکا در منطقه آسیا - اقیانوس آرام » آمده است واشینگتن حضور نظامی خود را برای محافظت از منافع آمریکا و متحدانش در برابر تهدیدهای بالقوه در آسیا ، حفظ خواهد کرد.

«دیوید شی یر،» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت آسیا - اقیانوس آرام، در کنفرانس خبری در پنتاگون گفت: آمریکا توانمندی های نظامی خود را برای مقابله با تهدیدها و پاسخ به موقع در منطقه تقویت می کند.

این گزارش افزود : « آمریکا 368 هزار نیروی نظامی در منطقه آسیا - اقیانوس آرام دارد. نیروی دریایی آمریکا در پنج سال آینده تعداد کشتی های وابسته به ناوگان اقیانوس آرام را تا 30 درصد افزایش خواهد داد.»

در این گزارش همچنین به مناقشات ارضی و دریایی میان برونئی، چین، مالزی، فیلیپین، تایوان و ژاپن در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی اشاره شده است.

در این گزارش تاکید شده است : «دولت آمریکا از این کشورها می خواهد از اقدامات یکجانبه ای که ثبات و اعتماد را در منطقه تضعیف می کند، بپرهیزند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار