در گذشته، فناوری چاپ سه بعدی به‌صورت گسترده به موادی مانند پلاستیک یا نوعی از آن وابسته بود.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با استفاده از موادی که توسط پلاستیک به‌صورت 3 بعدی چاپ می‌شوند، می‌توان همه نوع ابزاری اعم از ابزار مورد نیاز در بخش پزشکی و … را به‌ تولید رساند. حال به‌نظر می‌رسد که محققان MIT توانسته‌اند با همکاری Mediated Matter Group از شیشه به‌عنوان مواد اولیه برای چاپگرهای سه‌بعدی استفاده نمایند.

شما ممکن است درباره نحوه انجام چنین کاری متعجب شده باشید؛ آیا شیشه به‌عنوان ماده اولیه برای یک چاپگر سه‌بعدی، سخت و سفت نیست؟ چگونه باید با آن پرینت گرفت؟ این به لطف یک فرآیند با نام  G3DP (یا Glass 3D Printing) صورت گرفته است.

این فرآیند تولید افزاینده توسط دو اتاقک گرم صورت می‌گیرد؛ دما اتاقک بالایی که اصطلاحا Kiln Cartridge نامیده می‌شود، به حدود 1900 درجه فارنهایت در طول این فرآیند می‌رسد. در اتاقک پایین‌تر نیز، مواد پخته می‌شوند؛ نتیجه آن، یک ماده شیشه‌ای شکل نسبتا بدبو است.

سپس ممکن است که این ماده از روش‌های مرسوم به اشکال مختلف تبدیل شود؛ به‌نظر می‌رسد که این روش نسبت به روش‌های دیگر سریع و کارآمدتر باشد. محققان متعقدند که این روند در واقع می‌تواند به کیفیت بهتر و فیبرهای اپتیک ارزان قیمت‌تر منجر شود. نظر شما چیست؟ آیا تابه‌حال، یک شی چاپ‌شده سه‌بعدی را از نزدیک دیده‌اید؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.