اتاق تعاون به عنوان متولی پیگیری مشکلات تعاونی‌ها و پل ارتباطی بین سرمایه‌گذاران این بخش با وزارت تعاون فقط هر بار به تکرار آمارهایی که هیچ دردی را دوا نمی‌کند، می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت تعاون بعد از ادغام غیر منطقی با 2 وزارتخانه مهم دیگر بیش از پیش تضعیف شد و هیچگاه نتوانست طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در افق چشم‌انداز توسعه کشور حرکت کند.

بر اساس این گزارش؛ سهم 6، 7 درصدی بخش تعاون چند سالی است که با هل دادن هم تکان نمی‌خورد و مسئولین این بخش هم در خواب زمستانی خود فقط به دادن آمار و اطلاعات غیر کارشناسی و تکراری بسنده می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید؛ بخش تعاون که به عنوان یک بازوی مهم در اقتصاد کشور همواره مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و تاکیدات ایشان برای تقویت این بخش آنچنان که باید و شاید از سوی مسئولین بخش تعاون عملیاتی نشده و فقط در حد شعار باقی مانده است.

به راستی آخرین باری که وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در رابطه با فعالیت، مشکلات، و تسهیلات به بخش تعاون صحبت کرد کی بود؟

تعاونی که زمانی وقتی وزارتخانه بود نه بودجه آنچنانی داشت و نه توجه ویژه‌ای به تعاونی‌ها می‌کرد و وای به حال این روزها که دیگر در 2 وزارتخانه پر چالش و مهم دیگر گره خورده است.

این بخش علی‌رغم فعالیت در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی هنوز نتوانسته به سهم واقعی خود از اقتصاد یا همان 25 درصدی که برای آن پیش‌بینی شده بود دست پیدا کند.

روز گذشته؛ عظیمی دبیر کل اتاق تعاون در نشست خبری خود به دادن آمارهای تکراری بسنده کرد و وعده‌های واهی این اتاق را برای تعاونی‌ها رسانه‌ای کرد.

عظیمی که سال‌ها سابقه ریاست صندق توسعه تعاون و مدیرعامل بانک توسعه تعاون را در کارنامه دارد و حالا امروز به اتاق رسیده، حیات خلوتی که برای خوش گذرانی و سر زبان ماندن نام مدیران دولتی این بخش در رسانه‌ها همواره جای مناسبی بوده است و حالا نوبت به عظیمی رسید.

حال سوال قابل تامل اینجاست که اتاق تعاون در این سال‌ها چقدر کم حال وضعیت تعاونی‌ها بوده و انقدری که درگیر تشریفات اتاق رییس و برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های کم بهره بوده، آیا توانسته به درد و فریاد تعاونی‌های کشور برسد؟

سوالی که شاید وصف حال خیلی از تعاونی‌های بزرگ و کوچک کشور باشد.

گزارش از سیدرضا حسینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علیرضا
۱۸:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
وقتی نرخ بهره وری یک درصد هست مالیلت ارزش افزوده نه درصد طلمه من کارگرم وحقوق اداره کاری برای ده روز زندگی هم مکفی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
تشکیل شرکت تعاونی های توسعه و عمران شهرستان ها برای ساخت مترو. تراموا
آخرین اخبار