ایجاد روحیه تنوع طلبی جنسی شاید تنها یکی از اثرات مخرب شبکه های ماهواره ای بر خانواده های ایرانی و بالارفتن آمار طلاق باشد.

به گزارش گروه  وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،ایجاد روحیه تنوع طلبی جنسی شاید تنها یکی از اثرات مخرب شبکه های ماهواره ای بر خانواده های ایرانی و بالارفتن آمار طلاق باشد.
 
 
ایجاد روحیه ی تنوع طلبی جنسی
 
وقتی کسی به مردها و زن ها با پوشش و شکل های مختلف و روابط میان آن ها نگاه می کند، بدون این که بخواهد و انتخاب کند، دچار روحیه ی تنوع طلبی در امور جنسی می شود.
 
مهمترین عامل تنوع طلبی جنسی
 
درست است که بسیاری از طلاق ها ریشه در نارضایتی جنسی یکی از دو طرف دارد؛ اما اشتباه است اگر فکر کنیم دلیل این نارضایتی، تنها در عدم ناآشنایی دو طرف با این روابط است. اگر چه این هم یکی از دلایل است؛ اما صحنه های متعدد و متنوعی که مرد یا زن و یا هر دو در طول شبانه روز تماشا می کنند، یکی از دلایل اصلی این نارضایتی است.
 
 
برخی از از مثال های واقعی این موضوع در جامعه امروز:
 
من خودم مشاورم. هفته ای دو سه مورد مراجعه دارم که مردا به خاطر ماهواره از خانوماشون ایراد می گیرند. یه خانوم پنجاه شصت ساله که عروس و داماد داره، شوهرش بهش گفته بود: هیکل تو دیگه به درد من نمیخوره؛ قیافه ی ظاهریتم به درد من نمیخوره؛ بدون مهریه باید بذاری و بری. خانومایی که جوون هستن و یه بچه هم دارند، باز به همین مشکل برخورد کردند.
 
برادرم و خانومش برای خرید ماهواره، بعضی از وسایل خونشون رو فروختند، داداشم می گفت: اگه نخرم، خانومم گفته طلاق می گیره. منم بهش گفتم: الان طلاقش بدی، بهتره تا بعد. در عرض پنج سال زندگیشون کلا از هم پاشید. خانومش می گفت: شکل و قیافه ی این آقارو نمیتونم تحمل کنم. می گفتیم: مشکل اخلاقی داره؟ می گفت: ((نه)). هرچی بهش می گفتیم: عیبش چیه؟ می گفت: ((هیچ عیبی نداره. فقط نمی تونم باهاش زندگی کنم)). ماهواره این زندگی رو با دو تا بچه از هم پاشید.
 
 
همسایه ی ما باحجاب و باوقار بود. پای ماهواره که به خونه اش باز شد، چادر رو کنار گذاشت. بعد از مدتی هم روسری بلندش کوتاه شد و به موازات اون رنگ و اندازه ی مانتوشم تغییر کرد.کاش به همین جا ختم می شد! رفت و آمدهای مشکوک و پنهانیش هم شروع شد و بالاخره با وجود داشتن یه دختر بچه ی ده ساله، از هم جدا شدند و به همین راحتی یه زندگی از هم پاشید! روزی شوهر این زن با ناراحتی و در جمع همسایه ها اعتراف کرد که عامل شکست من در زندگی، فیلم هایی بود که به نام فیلم های خانوادگی از ماهواره پخش می شد.
 
 
مهمترین عامل تنوع طلبی جنسی
 
 
یکی از اصلی ترین وظایف صحنه های محرک در این برنامه ها، سیری ناپذیر کردن مخاطب نسبت به مسائل غریزی است. مردی که مشتری این صحنه ها شده، از همسر خود همان توقعی دارد که در فیلم ها دیده؛ در حالی که همسر او به هیچ وجه نمی تواند پاسخ گوی این توقعات باشد. به همین دلیل هم بین این دو اختلاف می افتد.
 
 
ما دردمون یه چیز دیگس. متأهلایی که صبح تا شب سرکارن، وقتی میان، تازه تا 6 صبح می شینن پای ماهواره. وقتی اعتراض می کنیم، میگن روزا که نیستیم، پس شب باید ببینیم. وقتی می گیم نباید این جوری باشه، می گن چهار دیواری اختیاری. من همه ی وظایفم رو نسبت به شوهرم انجام می دم؛ اما آخرشم با اون هنر پیشه ی ترکیه ای مقایسه می شم. بعدم شوهرم می گه ازت راضی نیستم، برو خونه ی بابات. ما واقعا خسته شدیم.
 
 
مهمترین عامل تنوع طلبی جنسی
 
 
الان چهار ساله که برادر شوهرم با جاریم سر ماهواره قهرهستند؛ با این که عروس دارند، داماد دارند. برادر شوهرم ساعت سه به بعد ماهواره نگاه می کنه و از زنش توقع داره مثل اون زنایی باشه که تو ماهواره هستند.
 
 
من با این که فوق لیسانس دارم و شغل خوبی هم داشتم. اما موندم تو خونه ام تا به خودم و خونه ام برسم. با این حال، بازم شوهرم می گه: ((اون تیپی که خانومه تو فیلم ترکیه ای داره تو نداری)). معلومه که ندارم؛ چون اون زایمان نکرده، خَدم و خَشم داره. من یه عالمه کار دارم، غذا، بچه، کار خونه.
 
 
صابر نیوز می نویسد طلاق رسمی تنها نتیجه ی روحیه ی تنوع طلبی نیست. در بسیاری از موارد، زن و مرد راهی را برای طلاق نمی یابند؛ اما به جهت ضعیف بودن ایمانشان، تنوع طلبی خود را با روابط نامشروع خارج از محیط خانواده پاسخ می دهند.
 
 
من مشاور ارشد خانواده در ارتباط با زن و شوهرها هستم. اگه بگم از هر ده مورد اختلافی که پیش من میان،هشت موردش به خاطر برنامه های ماهواره ایه اغراق نکردم. دو موردش که پیش من اومده بودن، تا حد قتل پیش رفته بود. مسائلی مثل ارتباط یه زن با چند مرد، برگرفته از برنامه های ماهواره ای و فیلمای شبکه های فارسی زبانه. مشاوره ای داشتم که مرد خونه دیگه هیچ تمایلی به خانومش نداشت و فقط با برنامه های ماهواره ای و اینترنتی به لذت های خودش می رسید. خانومش گریه می کرد و می گفت: ((من خودم رو در بهترین وضعیت آماده می کنم؛ ولی ایشون هیچ گونه علاقه ای به من نداره)).
 



منبع: کتاب بشقاب های سفره بشت بام مان نوشته حجت الاسلام و المسلمین محسن عباسی ولدی 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۳ دی ۱۳۹۴
همسایه مازن وشوهری بودن که مابهشون میگفتیم لیلی ومجنون، بعداز۶ماه ماهواره کاری کردکه مردافتادزندان وزنم ولگردخیابانهاشد
خدائی قدرت رسانه رومن درک کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
تنها راه چاره اینه که بدونیم دوست داشتن دنیا در راس هر گناه و خطایی هست تا وقتی چشممون رو نبندیم به روی دنیا کارمون درست نمیشه خیلی مشکله
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۰۹:۳۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
شده مادر شما سبزی بخره بیاره خانه بدون اینکه پاک کنه و بشوره بذاره جلو شما . ازیک کیلو سبزی که می خری پاک کنی نیم کیلو سبزی به زور در میاده حالا بفرما این سبزی خوردن داره میگی نه نظر سنجی بفرمائید . این فیلم های سه ساعتی ،یک ساعت بیشتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی صادقی زاده
۰۸:۱۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
خدا لعنت کنه باعث و بانیش را
واقعا داره خانواده ها از هم میپاشه
Iran (Islamic Republic of)
وحيد
۰۸:۱۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
باوركنيد50درصدازمردم فقط بخاطرتماشاي مسابقات ورزشي ماهواره تهيه ميكنندوقتي يه صحنه اي رو40دفعه نشون ميدن ديگه اعصاب براكسي نميمونه چه دليلي داره فيلم3ساعتي رو1ساعته تحويل مردم ميدن آياكسي ميشينه اين فيلماروببينه واقعااگه قبول نداريدنظرسنجي كنيدبه نظرمن
Iran (Islamic Republic of)
حسن بلال
۰۶:۵۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
کار امریکاو اسرائیل بعدشم ماهواره خیلی بده از همه بدتر گوشی تلفن همراه هوشمند ورفتن به لاین و غیره
Iran (Islamic Republic of)
alireza
۰۱:۴۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
بایدبه مسائل فرهنگی بیشتر توجه داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
اینا همش کار ترکیه و غرب برای نابودیه ایرانه،از شر صدام خلاص شدیم گیر اردوغان افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
زابلی
۰۷:۵۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
چه ربطی به ترکیه داره . . .