در دیدار روسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و موریتانی مطرح شد؛

خطرات گروه‌های تکفیری و تروریستی مرز نمی‌شناسد

در دیدار روسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و موریتانی بر موضع گیری‌های سرافرازانه سوریه علیه رژیم صهیونیستی تاکید شد.

خطرات گروه‌های تکفیری و تروریستی مرز نمی‌شناسد
به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از خانه ملت؛ محمد ولد فال رئیس گروه دوستی پارلمانی موریتانی که در رأس یک هیأت پارلمانی به کشورمان سفر کرده است ظهر امروز شنبه - 31 مرداد- با  جواد جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و موریتانی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار ابتدا جهانگیرزاده با اشاره به اشتراکات متعدد تاریخی و فرهنگی و دینی از جمهوری اسلامی موریتانی به عنوان یک کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: تعلق افتخار آمیز دو کشور به دین مبین اسلام و برخورداری از دیدگاه های مشترک در بسیاری در زمینه های سیاسی، فرهنگی و تحولات بین المللی پیوند مناسبی را بین مردم ایران و موریتانی ایجاد کرده است.

وی در این زمینه یادآور شد: مقابله با سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی و استکباری غربی در رویکردهای بین المللی دو کشور از جمله اشتراکات مهم برای توسعه روابط و همکاری های فیمابین دو کشور به شمار می رود.

جهانگیرزاده با اشاره به مشکلات کنونی فراروی دنیای اسلام از جمله افراطی گری و تروریزم تکفیری بر لزوم اتحاد و تقویت همکاری ها در ارائه چهره واقعی اسلام در جهان امروز به ویژه از طریق افزایش مبادلات پارلمانی و فرهنگی تأکید کرد.

قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی همچنین از آمادگی مجلس شورای اسلامی به ویژه گروه دوستی پارلمانی برای تسهیل مبادلات اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری بین دو کشور خبر داد.

در این دیدار همچنین  محمد ولدفال از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و قدرتمند در منطقه و عرصه بین المللی نام برد و با اشاره به ظرفیت های پارلمانی برای گسترش ارتباطات بین مردم و مسئولان دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گفت: مردم موریتانی و ایران بواسطه پیروزی از دین اسلام و ارادت به اهل بیت(ع) زمینه های فراوانی برای توسعه مناسبات فرهنگی دارند و پارلمان موریتانی نیز از گسترش روابط در زمینه های مختلف حمایت بعمل می آورد.

وی با اشاره به تحولات منطقه ای نیز گفت: منطقه خاورمیانه شرایط سخت و نفس گیری را تجربه می کند و ما شاهد گسترش تروریزم تکفیری و جنایات وحشیانه داعش در مناطق مختلف هستیم.

وی افزود: امروز خطرات گروه های تکفیری و تروریستی همچون داعش بیشتر خود را نشان می دهد و مرز نمی شناسد.

محمد ولدفال در ادامه با اشاره به تحولات سوریه و یمن نیز گفت: موضع گیری های سرافرازانه سوریه علیه رژیم صهیونیستی و مقابله با تجاوزگری تروریست ها، این کشور را در تیررس حملات غیر انسانی تروریست قرار داده و این بهایی است که بخاطر مقاومت علیه ظلم و تجاوز می پردازد.

وی با ابراز خرسندی از توافق هسته ای اخیر بین ایران و 1+5 نیز گفت: این توافق انگیزه زیادی برای گسترش روابط گشورهای جهان با جمهوری اسلامی ایران ایجاد می کند و هر کشوری که به اعتقادات خود پای بند باشد در نهایت پیروز میدان مبارزه خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، گروه دوستی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار