مشهد؛

گلهای تبرک شده ضریح ،هدیه به نمازگزاران صبحگاهی آستان مقدس علی ابن موسی الرضا(ع)

زیارت دعوتی است از سوی آقای مهربانی ها.خوشا آنانکه دعوت میشوند و با اذن دخول طلبیده میشوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ماه ذی القعده ماه زیارتی ایشان و دهه کرامت،دهه ارادت مشتاقان خاندان اهل بیت است. به این مناسبت سیاحتی کردیم در حرم تا لذتی ببریم مضاعف.

نمازصبح صحن غدیر و گلهای تبرکی:

اگه نماز صبحی رو در حرم بودین حتما اون رو در صحن غدیر بخونین، چون علاوه بر حال وهوای خوب نماز صبحگاهی حرم،گلهای ۴گوشه بالای ضریح که صبح دیروز از اون بالا برداشته شدن و روز بعد بسته بندی شدن، با یک بسته تبرکی نمک و نبات به همه کسانیکه دوست داشته باشن هدیه میدن وانگار پاداش مادی نمازصبح حرمتو گرفتی.

آیین تعویض گلهای بالای ضریح:

اگه دوست دارین بدونین گلهای ضریح چه موقعی عوض میشه و پارچه هایی که اون بالاتبرک شدن چه زمانی برداشته میشن بین ساعت ۷و۸صبح خودتونوبه ضریح برسونین و مراسم تعویض گلها و مرتب شدن اون بالا رو از دست ندین.

سر ظهر و ساعت خورشیدی صحن جمهوری:

اگه موقع افق شرعی ظهر حرم بودین به صحن جمهوری برین و در وسط صحن از یک مکان تاریخی جالب دیدن کنید. این ساعت خورشیدی ظهرشرعی رو نشون میده و در اون موقع سایه های عقربه هاش محو میشه و درست همین موقعه که صدای اذان بلندمیشه.

نهارحضرت:

اگه زائر باشین و خوش شانس و ژتون غذا درهتلتون توزیع شده باشه،نهارمهمون حضرتین و خوشحال.واسه رفتن به غذاخوری هم باید از صحن آزادی و صحن انقلاب وبست شیخ حرعاملی برین،اماپیشنهادمون اینه که شکم سیری نخورین و مقداری از غذا رو برای دوستان و اقوام خود ببرین.چون خیلی ها حسرت یک لقمه ازاین سفره رو سالها تودلشون دارن.

موزه و کتابخونه:

موزه آستان قدس علاوه بر اشیاء گران بها ،کتاب ها،سکه ها،پر است از اهدایی های قهرمان ها و هنرمندان نام آشنای کشور.وقتی اینجا باشید احساس آشنایی عجیبی میکنید که در عمر خود کمتر تجربه کرده اید.در کتابخانه هم فقط کافیست بروید و از فضای معنوی فرهنگی حیاط و حوضچه وکتابخانه لذت ببرید. .موزه در صحن کوثر و کتابخانه بین بست توسی و بست طبرسی است

اهل قبور در بهشت ثامن الائمه:

خیلی ها این سوال واسشون پیش اومده که آرامگاه حرم کجاست؟اگه دوست داشتین برین زیارت اهل قبور، ازنمازصبح تا غروب آفتاب وقت دارین که برین ورودی صحن جمهوری و برین طبقه پایین تا این مکان روهم زیارت کرده باشین!حتی اگه کسی رو هم اونجا ندارین برین قبرشهدای دانشجو رو پیدا کنین و براشون فاتحه بخونید.اونها چندسال پیش در راهیان نور اتوبوسشون با یک تانکرنفت تصادف میکنه و همشون در آتیش میسوزند.روحشون شاد.

نقاره زنی:

موقع غروب آفتاب که شد خودتون رو به صحن انقلاب برسونین و از نوای نقاره خونه حال خوبی پیدا کنین.شاید این حال خوبی که همه مااز نقاره زنی حرم میگیریم به این دلیله که همه این صداها ذکر یارضا رضاست.جالبه بدونین نقاره زنی از اواسط قرن نهم قدمت داره و زنگ اخباریه برای قضاشدن نماز.

رواق دارالحجه و نزدیکترین محل به مرقد:

اگه چندروزه مشهدین و هنوز موفق نشدین خودتونو به ضریح برسونین که درد دلتون شروع بشه نگران نباشین کافیه برین رواق دارالحجه و دیواری که نزدیکترین محل به مرقد امام هست رو پیدا کنین و خیلی راحت برین جلو وزیارت کنین.

زیارت علمای دین:

شیخ بهائی،شیخ حرعاملی شیخ طبرسی، آیت الله میلانی و شیخ اصفهانی معروف به نخودکی فقط چندنفراز علمای مدفون درحرمند.اونها رو زیارت کنین و از اونها بخواین واسطه ی حاجات شما پیش امام مهربانی ها شوند.

مسجد گوهرشاد و منبرصاحب الزمان عج:

معروفترین مسجد ایران مسجدگوهرشاده که تقریبا همه داستانشو میدونن.از بست شیخ طوسی که وارد صحن قدس میشین و ناخودآگاه به یادفلسطین هم می افتین و بعدازاون به مسجدگوهرشاد میرین. داخل حیاط مسجد، منبرچوبی منتسب به صاحب الزمان (عج) وجود داره که حاجت خیلی ها رو داده.حتما اونجا روهم برین.

نکات کلیدی:-در همه موارد برای یافتن مسیر از خدام کمک بگیرید.

-در همه روزها نماز جماعت رااز دست ندهید.پیشنهاد میکنیم نماز ظهر را داخل حرم ونماز صبح و شب را در صحن ها بخوانید و پس از آن زیارت امین اللهی را که خوانده میشود از دست ندهید تا حال خوش تری نصیبتان شود.به تازگی هم همه صحن ها وضوخانه دارند ونیازی نیست راهی طولانی تا دستشویی ها بروید.

-زیارت فقط خواندن دعا نیست بلکه نمازهای مستحبی مثل نماز زیارت، نماز حاجت،نماز زیارت از نیابت دوستان واقوام و نماز تعجیل درفرج از نمازهایی هستندکه هر زیارتی را کامل میکند.

حتی میشود ساعتی کتاب های دعا رابست و فقط به گنبد طلایی نگاه کرد و اشک ریخت.این هم نوعی زیارت است.

-اگراز نظر جسمی احساس ضعف کردید به راحتی میتوانید در صحن ها رایگان فشار بگیرید و چکاب شوید. در حرم مکانهایی مثل مشاوره هم هست که بطور رایگان میتوانید مشاوره بگیرید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۱۶:۳۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا، کاش مارو هم دعوت کنی آقاجان، مردیم از بس گرد و غبار گناه بر تنمون نشست، یک عنایتی کن و دست مارو هم بگیر و برا عاقبت بخیری و آدم شدنم دعا کن، شرمنده م آقا، کمکم کن جان مادرت زهرا