سخنگوی وزارت کشور گفت: معاونت امنیت وزارت کشور مجوز حضور 450 هزار تبعه افغانی را در قالب پاسپورت صادر کرده است.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه وزارت کشور گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به طرح ساماندهی اتباع بیگانه اظهار کرد: معاونت امنیتی وزارت کشور طرح ساماندهی اتباع بیگانه از جمله اتباع افغان را تهیه کرده است و این طرح باید در شورای عالی امنیت ملی تصویب شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از اتباع افغانی به صورت غیر مجاز در کشور حضور دارند، افزود: یکی از کارهای خوبی که انجام گرفته ساماندهی برای حضور قانونی اتباع بیگانه از جمله افغانی‌ها است و در حال حاضر معاونت امنیتی وزارت کشور مجوز حضور حدود 450 هزار تبعه افغانی را در قالب پاسپورت صادر کرده که این کار مناسبی است.

امیری گفت: طبق طرحی که در حال انجام است، بحث بازگشت افغانستانی‌ها به کشورشان در دستور کار است که نیاز به یک کار فرهنگی دارد چرا که ما در کشور شاهد نسل سوم افغانی‌ها هستیم که بعضی از آنها حتی کشور افغانستان را ندیده و نشناخته‌اند لذا باید کار فرهنگی انجام شود.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: در حال حاضر هیئتی از وزارت کشور در افغانستان هستند و با مقامات این کشور در حال بررسی ساماندهی و بازگشت افغانی ها به کشور افغانستان هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم نتیجه کارشناسی این هیئت به جایی برسد که در نشست وزیران کشور دو کشور منجر به عملیاتی شدن طرح شود.

امیری در خصوص صدور شناسنامه برای اتباع خارجه تصریح کرد: صدور شناسنامه برای اتباع بیگانه تابع مقرراتی است که براساس مقررات این کار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیواکاندیداحتمالی بلخ
۱۲:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۴
ببخشیدنظردهندگان محترم کدامشون ازقوانین جهانی کنوانسیون های پناهندگان خبردارندکه حقوق شهروندی کاملا برابر به پناهندگان باید داده شودشرایط کاروتحصیل ومالکیت وسرمایه گزاری برابر وحتی قانون تابعیت ایران که 5سال اقامت راشرط تابعیت نه پناهندگی میداند!!!.
طبق کدام قانون برای اتباع پناهنده رسمی بایدفرهنگ سازی شود.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۲۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
فرهنگ مارو که درست کردن حالا نوبت افاغنه شده.
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۲:۱۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
اگر افغانی ها به کشورشان بازگردانیده شوند برای هر دو کشور بهتر است هم از فشار جمعیتی آنها کاسته می شود و هم باعث پیشرفته افغانستان می شوند چون جمعیت بومی هرکشوری زیاد باشد باعث پیشرفت آن کشور می شود
Iran (Islamic Republic of)
سعيد ح
۱۰:۰۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
كار فرهنگي چيست اين بنگان خدا براي روزي درآوردن به ايران آمده اند نه براي خوشگذراني . در افغانستان كه كار نيست امنيت نيست و ...
-
حیدر
۰۹:۱۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
دیگر کافی است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۰۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
لطفا ایران را مثل فلسطین نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
کجا بروند بهتر از ایران ؟! در کشورخودشان هم نمی توانند به این راحتی زندگی کنند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
مجوز اشتغال به نیم میلیون اتباع بیگانه = بیکار کردن نیم میلیون ایرانی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
این کار به ضرر امنیت ملی ایران تمام خواهد شد !!
آخرین اخبار