رئیس جمهور گفت: آرمان‌ جمهوری اسلامی آرمان دفاع است، آرمان جنگ نیست، چرا که نظام ما نظام مردم‌سالار است و جنگ‌سالار نیست.

سخنرانی  رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت صنعت دفاعیبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‎الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی با اشاره به اینکه همه جنگ‌های اسلام به نوعی جهاد دفاعی بوده است، گفت: ما در کشورمان ابتدا وزارت جنگ داشتیم که در دوران مرحوم مصدق این نام به وزارت دفاع تغییر پیدا کرد.

وی ادامه داد: پس از کودتا این نام تبدیل به وزارت جنگ شد. همچنین با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این نام بار دیگر به وزارت دفاع تغییر پیدا کرد.

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: کلمه وزارت دفاع تنها یک نام نیست، بلکه محتوای بلندی در پشت آن قرار دارد و آرمان‌ جمهوری اسلامی آرمان دفاع است، آرمان جنگ نیست، چرا که نظام ما نظام مردم‌سالار است و جنگ‌سالار نیست.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: کشورهایی در دنیا هستند که نوع صنعت آنها و دکترین نظامی‌شان دکترین تجاوز و حمله است، اینکه ناوهای هواپیمابر درست می‌کنند که به نوعی جزیره متحرک است، تا آنها را به آنطرف دنیا برسند و دلیل آن این است که بتوانند از این طریق سلطه پیدا کرده و جنگ کنند و در این راه از هر نوع سلاح و امکاناتی بهره برده و هیچ ابایی از استفاده از آن ندارند.

روحانی افزود: صنعت دفاعی کشور نشان از نوع آرمان‌های آن ملت و کشور دارد و صنایع دفاعی ما صنایعی است که بتواند از سرزمین‌مان به خوبی دفاع کند و ما هرگز اهل تجاوز نبوده و نخواهیم بود و گفتنی است که ما در مقاطعی قرار داشتیم که اگر کشوری که به دنبال تجاوز در آن مقاطع قرار می‌گرفت، برای آنها آن نقاط، نقاط طلایی به شمار می‌آمد.

روحانی با بیان این که ما اهل فرهنگ و کتابیم گفت: ما اهل هنر و تمدن هستیم به همین دلیل است که اساس راهبرد جمهوری اسلامی ایران یک راهبرد بازدارنده دفاعی است.
 
رئیس جمهور با بیان این که سیاست ما سیاست تنش زدایی، همگرایی و اعتماد سازی با دنیاست، تاکید کرد: وقتی ما می گویم سیاست تنش زدایی، همگرایی و اعتمادسازی این خود منافاتی با قدرت دفاعی ما و صنعت نظامی ما ندارد چرا که ما وقتی می‌توانیم با طرف مقابلمان خوب مذاکره کنیم که کشوری قوی باشیم بنابراین کشوری که اقتدار، استقلال و ثبات نداشته باشد نمی‌تواند به دنبال صلح واقعی باشد.
 
وی افزود: یک کشور ناتوان و ضعیف و کشوری که در مقابل قدرت نظامی کشورهای همجوار قدرتی برای عرض اندام ندارد چه طور می‌تواند مدعی صلح  باشد؟
 
رئیس جمهور بیان داشت: ادعای صلح خوایی و تنش زدایی بدون قدرت یعنی آمادگی به اشغال کشور، تجاوز و از دست رفتن منافع کشور است.
 
روحانی با  بیان اینکه ما نیازمند قدرت ملی هستیم، تاکید کرد: قدرت ملی یعنی کسب قدرت نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.
 
وی افزود: وقتی می گویم سیاستمان قادربه بازدارندگی است، بازدارندگی تنها با قدرت نظامی حاصل نمی‌شود چرا که ما نیازمند قدرت فرهنگی هم هستیم  و نیاز به قدرت اقتصادی و سیاسی هم داریم تا این که در کنار هم قرار گرفتن این مبانی قدرت ملی را شکل دهد.
 
روحانی  بیان داشت: اگر ملتی از نظر فرهنگی حاضر به ایستادگی نباشد نمی‌توان آن ملت را ملتی مقاوم تعبیر کرد.
 
رئیس جمهور با بیان این که ما باید در قدرت ملی، سیاسی، اقتصادی، علمی و دفاعی بازدارنده باشیم، اظهار داشت: توانمندی ما  تنها در زمانی جلوه خواهد کرد از هر قدرتی به جای خود استفاده کنیم چرا که جابه جا استفاده کردن قدرت‌ها برای کشور شکست می‌آفریند و این امر به مانند این است که وقتی قرار است از قدرت دیپلماتیک استفاده کنیم از قدرت سیاسی دوری بجویم و وقتی قرار  است از قدرت سیاسی بهره ببریم به سراغ قدرت دیپلماتیک خود نرویم.
 
روحانی با بیان اینکه شرایطی بهتر از دو سال پیش داریم، تاکید کرد: اینکه شرایط  امروز شرایط بهتری است به دلیل این است که امروز با توان سیاسی خود توانسته‌ایم به توافقی برسیم که تمام کشورهای دنیا به جز یک کشور جنگ طلب به نام رژیم صهونیستی با آن مخالف است.
 
وی افزود: ایران با 5+1 توافقی انجام داده که بین همه ی کشورهای دنیا تنها یک رژیم نامشروع با آن مخالف است.
 
روحانی ادامه داد: مسیری که ما در توافق پیمودیم مسیر به برد برد انجامید و به نفع همسایگان و جهان اسلام صلح و ثبات منطقه ش.
 
رئیس جمهور با بیان این که اگر کشوری به دنبال سلاح کشتار جمعی باشد مسیر غلطی  را پیموده است، گفت: اگر ایران می‌خواست به دنبال بمب اتم باشد توافقش با 5+1 توافقی بدی می‌شد، اما اگر کشور به دنبال کشتار جمعی انسان‌ها در دنیا نیست و طبق منطق دینی و فتوای رهبرش دنبال بمب اتم نمی‌رود و تنها به فناوری صلح آمیز هسته‌ای دست پیدا می‌کند، این توافق توافق خوبی خواهد بود.
 
وی ادامه داد: برخی می‌ویند اگر با دنیا توافق کردیم دیگر برای چه سلاح بسازیم؟ که در جواب باید گفت: برای برقراری توافق و دستیابی به ثبات همچنین برقراری رابطه صمیمی با دنیا نیاز به سلاح داریم چرا که اگر کشوری مستقل نباشد به ژاندارم تبدیل خواهد شد.
 
رئیس قوه مجریه افزود: اگر در کشوری ثبات و وحدت ملی وجود نداشته باشد نیروی مسلح آن نیز نمی‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند امروز می‌بینیم در کشورهای که داخل آن اختلافات وجود دارد نیروی دفاعی ان نا فرجام است.
 
رئیس جمهور کشورمان تشریح کرد: مشکلات فراوانی اطراف ما وجود دارد و کشور ما کشور امنی است، اما منطقه ما منطق امنی نیست و هنگامی که به شرق ایران نگاه می‌کنیم می‌بینیم کشوری وجود دارد که آمریکا‌ها سکنا گزیده و پایگاه دارد در غرب  ایران نیز کشور بزرگ قرار دارد که مورد ناامنی و بی ثباتی و همجمه تروریست‌ها قرار گرفته ضمن این که آمریکایی‌ها هم در آنجا وجود دارند.
 
دکتر روحانی تصریح کرد: در جنوب ایران نیز شاهد حضور دریایی و پایگاه‌های قدرت‌های هستیم از سوی دیگر می‌بینیم قدرت‌های بزرگ امروز دست به جنگ‌های نیابتی زده‌اند و در منطقه با پول مردم سلاح‌ها و بمب‌های مدرن خریده و بر سر همسایه فقیر خود می‌کوبند.
 
رئیس قوه مجریه تاکید کرد: در این شرایط ما باید آماده مجهز و مقتدر باشیم و این بلاء‌های که امروزه تروریست‌ها بر کشورهای منطقه می‌آورند ابتدا در ایران تجربه کرده بودند چرا که در سال‌های ابتدایی انقلاب چرا که دیدیم گروهک‌های تروریستی در تهران و مرزهای غربی کشورمان چه کار کردند.
 
وی افزود: آنها ائمه جمعه ما را میان نماز و با شرایط  انتحاری به شهادت رساندند و این عملیات‌های انتحاری امروزی همان چیزی است که در گذشته در ایران تجربه شد به همین منظور در این شرایط باید صنعت نظامی را تقویت کنیم.
 
رئیس جمهور کشورمان گفت: قبل از انقلاب ما تنها مصرف کننده سلاح و تجهیزات بودیم و بعد از انقلاب تعمیر کار خوبی شدیم و کم کم به فاز دیگری رفتیم و آن مهندسی معکوس و ساخت بود و امروز به نقطه‌ای  رسیدیم نه تنها کپی می‌کنیم و می‌سازیم، بلکه به سمتی رفته‌ایم که خود طراحی می‌کنیم و در این زمینه خود کفا شده‌ایم و موشک فاتح نقطه زن 313 حرکت نوینی در اینم زمینه بود.
 
رئیس قوه مجریه تصریح کرد: قدرت نظامی ایران علیه کسی نیست و این ق درت به نفع کشورهای منطقه خواهد بود همچنین آمادگی این را داریم تا با کشورهای که هدف والا دارند که می‌خواهند با تروریست مبارزه کنند همراهی کرده و حتی اتلاف داشته باشیم.
 
دکتر روحانی افزود: دیپلمات‌های ما در مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 آن چنان در زمینه دفاعی حساسیت به خرج دادند و مانند شیر غرش کردند که نتیجه آن را در قطعنامه می‌بینیم.
 
وی ادامه داد: در قطعنامه‌های قبلی ذکر شده بود که ما حق طراحی موشک را  نداریم در حالی که امروز تنها چیزی که در قطعنامه چشم می‌خورد اجازه طراحی موشک با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را نداریم و من ر این زمینه بارها تاکید کردم که این توافق برای کسی که به دنبال بمب اتم باشد توافق بدی است.
 
رئیس جمهور کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: ما از کجا سلاح لازم بدانیم می‌خریم و خواهیم خرید و مورد تایید کسی نیستیم و اگر بخواهیم سلاحی را بفروشیم بدون ملاحظه‌ای قطعنامه‌ای سلاح را خواهیم فروخت و هر آنچه برای دفاع کشور لازم باشد خواهیم ساخت چرا که باید همیشه آمادگی لازم برای دفاع از سرزمینمان را داشته باشیم.
 

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
درود بر رهبر عزیز و ودوست داشتنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
درود بر روحاني رئيس جمهور منتخب و مردمي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
یه چند وقتیه عنوان هایی خوبی انتخاب نمی کنید
فقط سعی می کنید عنوانش جالب باشه مخاطب جذب کنه
-
ناشناس
۱۱:۳۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
عنوان انتخاب شده با متن تفاوت فاحش دارد
آخرین اخبار