واقعی ترین فتوشاپ های جهان+تصاویر

در گزارش زیر واقعی ترین فتوشاپ های جهان به تصویر کشیده می شوند که حکایت از جعل عکس هایی دارد که در طول تاریخ از شهرت برخوردار شده اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با ورود نسخه های جدید فتوشاپ و پیشرفت تکنولوژی، کاربران فضای مجازی به راحتی می توانند عکس ها را دستکاری و آن ها را تغییر دهند.

هرچند باید گفت که حتی قبل از اختراع کامپیوتر، افراد با تغییر تصاویر عکس هایی جعلی، گمراه کننده و تبلیغاتی درست می کردند.

تغییر تصاویر یکی از مشخصه های مهم رژیم توتالیتر مثل کره شمالی بوده است و وزیر انگلستان از این ترفند برای منافع خود استفاده می کرده است.

در سال 2007 وزیر فرهنگ، James Purnell نتوانست خود را به موقع برای گرفتن عکس دسته جمعی با هیئت موسسان بیمارستان در برابر ساختمان بیمارستان برساند و چون نمی خواست این فرصت را از دست دهد، در خواست کرد که او را به این عکس اضافه کنند.

واقعی ترین فتوشاپ های جهان//در حال کار

در سال 2010، پس از انتشار عکس های ولیعهد پرنس فیلیپ به عنوان سرهنگ دوم ارتش، نیروی هوایی و ناوچه کاپیتان در نیروی دریایی، در اسپانیا رسوایی بزرگی پدید آمد.

از آنجایی که ولیعهد باید برای سه ارگان مختلف با سه لباس نظامی مختلف عکس می گرفت، ولی مردم اظهار داشتند که ولیعهد از طریق حیله فتوشاپ سر خود را روی سه بدن قرار داده و عکس ها تقلبی هستند.با اینکه این اظهارات از سوی دولت رد شد ولی هنوز در این مورد ظن و گمان وجود دارد.

واقعی ترین فتوشاپ های جهان//در حال کار

در زمان Kim Jong Un کره شمالی اشتیاق شدیدی به دستکاری کردن تصاویر داشت. در این تصویر دولت کره شمالی با حیله فتوشاپ  سعی کرده که نشان دهد افراد بیشتری به استقبال وی آمده اند،در حالی که کارشناسان می گویند بسیاری از خلبانانی که در این عکس وجود دارند دست و پا ندارند و این تصویر فقط حیله ای برای نشان دادن جمعیت بیشتر اطراف Kim است.

برخی دیگر ادعا می کنند که کل این تصویر جعلی است چون Kim به علت بیماری اضافه وزن و برخی مشکلات سلامتی اصلا قدرت بالا رفتن از چنین صخره ای با ارتفاع 9000 فوت را ندارد.

واقعی ترین فتوشاپ های جهان//در حال کار

این تصویر بعد از یازدهم سپتامبر منتشر شد و عکس جوانی را نشان می دهد که در بالای برج های دوقلو ایستاده در حالی که هواپیما در حال نزدیک شدن به این برج است.

این عکس در دوربین خرابه های برج پیدا شد ولی به زودی مشخص شد که این عکس جعلی و غیر واقعی است.

واقعی ترین فتوشاپ های جهان//در حال کار

تصویر بعدی به عنوان معروف ترین عکس فضای مجازی در سال 2000 شد، این تصویر دست به دست در فضای مجازی می چرخید و به اشتباه به عنوان عکس منتخب سال در نشنال جئوگرافیک شناخته شد ولی بعد ها مشخص شد که این عکس فتوشاپ بوده و غیرواقعی است.

واقعی ترین فتوشاپ های جهان//در حال کار

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وکیل ملکی
۱۷:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
خیلی جالب بود
آخرین اخبار