امام جمعه شهر جدید اندیشه گفت: شناخت برنامه و سیاست‌های دشمن و مقابله با آن یکی از مهم‌ترین نکاتی است که مردم و مسئولین باید مدنظر داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی مروج امام جمعه شهر اندیشه شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون روز جهانی مسجد و علت نام‌گذاری این روز اظهار داشت: در تاریخ 30 مرداد 1348 مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و بعد از چند سال به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران به سازمان کنفرانس اسلامی، این روز را به مدت یک هفته، به نام مساجد نام‌گذاری کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین مروج با اشاره به جایگاه مساجد در اسلام و این که اولین اقدام عملی پیامبر اکرم (ص) در شهر مدینه برای تشکیل حکومت اسلامی تأسیس مسجد بود، گفت: مساجد هم جایگاه عبادی است و هم جایگاه سیاسی و از گذشته محل فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و نظامی بوده است. در طول هشت سال جنگ تحمیلی، رزمندگان از این مکان مقدس به جبهه‌ها اعزام می‌شدند. انقلاب نیز در همین مساجد شکل گرفت و به پیروزی رسید.
 
وی با بیان این که در نبرد خونین سال گذشته غزه، بیش از 70 مسجد به طور کامل به دست صهیونیست‌ها تخریب شد، تأکید کرد: نه تنها رژیم صهیونیستی، بلکه کشورهای مستکبر غربی نیز به دنبال تخریب مساجد هستند، چرا که آن‌ها از تربیت نیروهای مقاومت در این مکان مقدس هراس دارند؛ از این رو برای تخریب مقاومت، دست به تخریب مساجد می‌زنند.
 
امام جمعه شهر اندیشه در ادامه ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مهم‌ترین وظیفه حزب الله و مردم ایران افزود: مهم‌ترین وظیفه ما دشمن‌شناسی است. شناخت برنامه و سیاست‌های دشمن و مقابله با آن یکی از اهم نکاتی است که مردم و به ویژه نخبگان و مسئولین باید مدنظر داشته باشند.
 
حجت الاسلام مروج در پایان درباره نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی غرب خاطرنشان کرد: آن‌ها قصد دارند با نفوذ فرهنگی و ورود نمادهایی همچون مک دونالد و امثال آن، مردم ما را آرام آرام از آرمان اصلی خودشان که همان استکبارستیزی است دور کنند. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که با وجود شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، ناگزیر به ارتباط با غرب هستیم اما همان طور که حضرت امیرالمومنین علی (ع) در نامه 53 به مالک اشتر می‌فرمایند «اگر دشمن از در صلح وارد شد، مانعی ندارد ولی مراقب باش که او را دست کم نگیری و از او غافل نشوی»، ما نیز باید با روشنگری رهبر معظم انقلاب، مراقب باشیم تا آن‌ها از غفلت ما سوءاستفاده نکنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار