رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: رویکرد اصلی سازمان امور مالیاتی کمک به فعالان اقتصادی به ویژه تولید‌کنندگان است.

علی عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص گلایه برخی از مودیان از نحوه اخذ مالیات و چگونگی ضابطه‌دار شدن نظام مالیاتی گفت: ضابطه مالیاتی را قانون تهیه می‌کند و سازمان امور مالیاتی اختیاری در خصوص تعیین و تکلیف قوانین ندارد.

عسکری در ادامه گفت: در چارچوب قانون تکالیفی برای هر مودی پیش‌بینی شده است و رعایت آن تکالیف ضوابط کار ما را تعیین می‌کند.

وی افزود: هر مودی خود می‌داند زمانی که برخوردی از سوی سازمان امور مالیاتی می‌شود یا بعضا اختلاف نظری وجود دارد علت آن رعایت نکردن تکالیف قانونی مودیان است.

رئیس سازمان امور مالیاتی عنوان کرد: درنظام مالیاتی چیزی بیشتر از درآمد افراد و بیش از سود مودی که درصدی از آن به عنوان مالیات طلب می‌شود گرفته نمی‌شود.

وی تاکید کرد: حتی در مواردی که اشخاص حقوقی متضرر می‌شوند از آنها مالیات طلب نمی‌کنیم .

عسکری ادامه داد: در مواردی اشخاص حقیقی وجود دارند هم طبق درآمد مالیات دریافت می‌شود.

وی گفت: علت اصلی اختلاف نظرها عموما درنحوه اجرای قانون و انجام تکالیف است که بعضا ممکن است برخی مودیان در این مسیر و به مسائل قانونی اشراف نداشته باشند و گاها علت مشکلاتشان مضیقه‌های مربوط به نوع فعالیتشان است.

معاون وزیر اقتصاد و دارائی ادامه دارد: در فضای موجود در کشور سازمان امور مالیاتی تلاش می‌کند حداکثر همراهی و کمک خود را به فعالان اقتصادی به ویژه تولید داشته باشد.

عسکری در خصوص بررسی تعداد متخلفین مالیاتی اظهار کرد: مودیان بسیاری وجود دارد که درآمد در اظهاریشان کمتر از درآمد اصلی آنهاست و میزان مالیاتی که پرداخت می‌کنند کم است ولی آمار دقیقی از بین 250 هزار مودی حقوقی و 2‌میلیون و 900 هزار مودی حقیقی در دست نیست.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار