وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به خدمات گسترده پزشکان در طول انقلاب اسلامی، گفت: متأسفانه این قشر گاهی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

پزشکان مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی صبح جمعه در دیدار با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اظهار کرد: از یک طرف جامعه پزشکی نیازمند موعظه است، از طرفی دیگر نیاز به تشویق و ترغیب دارند.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی ایران در طول انقلاب، دفاع مقدس و امروز در کنار ملت بوده و هست و خدمات ارزشمندی انجام داده و از نقاط دوردست گرفته تا مجامع بین المللی شاهد درخشش آنها هستیم، اما این قشر گاهی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند.

وزیر بهداشت، جامعه پزشکی را از سرمایه‌های اجتماعی دانست و تأکید کرد که حفظ حرمت آنها خیلی مهم است.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به طبیب بخشی از روند درمان است، گفت: هر کسی در قالب تریبون‌های عمومی و یا خصوصی به این قشر آسیب بزند طبعا به مردم آسیب زده است.

قاضی‌زاده هاشمی با تشریح بخشی از خدمات دولت در زمینه بهداشت و درمان اظهار کرد: امیدواریم دولت و مجلس در حوزه سلامت تصمیماتی بگیرند که از رنج و بیماری مردم کاسته شود.

در قم بیمارستان نساختیم

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته ساخت و سازها در زمینه‌های مختلف انجام شده اما در قم بیمارستان نساختیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سه درصد بودجه عمرانی کشور در حوزه ساخت و ساز بیمارستان‌ها اختصاص یافته گفت: این مقدار نشان می‌دهد که این بخش مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دولت در بخش آب، برق و گاز قیمت تمام شده را مشخص کرده ولی در حوزه سلامت این کار نشده و امیدواریم انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در قم خبرهای خوبی وجود دارد و دولت و خیرین آستین را بالا زدند و امیدواریم قبل از پایان عمر دولت، شاهد شروع پروژه‌هایی باشیم که حداقل دو هزار تخت بیمارستانی ایجاد کند.

انتهای پیام/س



برچسب ها: وزیر بهداشت ، پزشکان ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.