بزرگترین پایگاه دریایی عربستان که دیروز هدف یک فروند موشک بالستیک قرار گرفت، به کشتی‌های جنگی ساخت فرانسه مجهز است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیسره، بزرگترین پایگاه دریایی عربستان که در استان جیزان قرار گرفته و دیروز هدف یک فروند موشک بالستیک "توچکای" ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور قرار گرفت دارای انبار بسیار بزرگ تسلیحاتی است و به کشتی های جنگی ساخت فرانسه مجهز است.

این پایگاه در دهه 1950 میلادی ساخته شده و مأموریت آن پشتیبانی نظامی از گشتهای زمینی و دریایی است. پایگاه دریایی "الواجب" دارای انبارهای بسیار بزرگ تسلیحاتی و میدانهای آموزش ویژه نیروهای زمینی و دریایی و کشتی های جنگی فرانسوی است.

کشتی «پادشاه» نخستین کشتی جنگی است که این پایگاه دریایی به آن مجهز است و در حمله به یمن نیز شرکت دارد. محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان در آغاز تجاوز سعودی آمریکایی به یمن از این پایگاه دریایی دیدن کرد تا آن را نیز در حمله به ملت یمن سهیم کند.

موشک بالستیک توچکا که به پایگاه دریایی عربستان در جیزان شلیک شد سومین موشک بالستیک ارتش و کمیته های مردمی یمن است که شلیک می شود. موشک توچکا ساخت روسیه و کوتاه برد است که بین 70 تا 180 کیلومتر برد دارد. طول نسل اول این موشک شش و نیم متر و قطر آن شصت و پنج سانتیمتر و وزنش نیز دو تن است و پنج برابر سرعت صوت نیز سرعت دارد و 
با سوخت جامد کار می کند.

این موشک روسی روی سایتهای سیار حمل و نهایتا ظرف 15 دقیقه آماده می شود و قادر است بیش از 500 کیلوگرم مواد منفجره حمل کند و می تواند تا شعاع حدود 200 متری خود را تخریب کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار