رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در توافق‌ حاصل شده باید بخش‌هایی که مورد دغدغه است، با دقت بررسی شود، گفت: مذاکرات باید با دقت مورد توجه و بررسی قرار گیرد چراکه مذاکرات سبب سهولت فضای کار در عرصه‌های بین‌المللی شد.

لاریجانی: مذاکرات سبب سهولت فضای کار در عرصه‌های بین‌المللی شدبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره به پرورش علمای بزرگ نظیر آیت الله العظمی مکارم شیرازی و آیت الله دستغیب در شیراز این شهر را مهد علم خواند و اظهار کرد: نمایندگان استان فارس فهیم بوده و تنها به حل مشکلات این استان می اندیشند.

وی چون ظرفیت‌ فرهنگی، دانشگاهی و مذهبی را از نقاط قوت استان فارس برشمرد و افزود: معظل کم‌آبی در این استان عمیق‌تر از دیگر نقاط کشور است که باید برای حل این مشکل هم در زمینه کشت و هم سرمایه‌گذاری برای استفاده بهینه از آب برای طولانی‌مدت برنامه‌ریزی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی به لزوم ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری صنعتی، معدنی و توریستی در استان فارس اشاره کرد و تصریح کرد: کم آب به دلیل اینکه در همه استانها به بحران تبدیل شده است در برنامه ششم توسعه و جلسه سران قوا مورد بررسی قرار گرفته است.

وی برنامه ریزی و آینده نگری را راه حل مشکلات صنعت و معدن استان فارس دانست و بیان کرد: برای رسیدن به چشم‌انداز باید سرعت توسعه را افزایش دهیم و برای آبادانی تلاش مضاعف داشت.

لاریجانی درباره مذاکرات هسته ای تصمیم نظام مبنی بر جدی گرفتن مذاکرات را درست ارزیابی کرد و ادامه داد: مهمترین موضوعی که امروز باید در کشور مورد توجه قرار گیرد، خارج کردن کشور از حالت رکود است که این مهم باید با تلاش جهادی مسئولان کشوری و استانی مورد توجه قرار گیرد.

وی در موضوع سرمایه‌گذاری و برداشتن مقررات دست و پا گیر سرمایه‌گذاری، با بیان اینکه مجلس ضوابط آسان سرمایه‌گذاری را تصویب کرده است، اشاره کرد: تشکیل کمیته ویژه اقتصاد مقاومتی و تسهیل کسب و کار در مجلس از مهمترین اقدامات در این زمینه بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی برجام را حاصل تلاش های 1.5 ساله دولت دهم و 2 ساله این دولت دانست و ابراز کرد: با وجود حواشی بسیار، مذاکرات باید با دقت مورد توجه و بررسی قرار گیرد چراکه مذاکرات سبب سهولت فضای کار در عرصه‌های بین‌المللی شد.

وی معتقد است: امروز برخی سران دولت‌ها با خرج‌کردن پول به‌دنبال رد توافق در کنگره آمریکا هستند، این رفتارها حاکی از حساسیت غربی‌ها به‌قدرت ایران است چراکه قدرت و ظرفیت جمهوری اسلامی را یک تهدید و خطر می پندارند.

لاریجانی با بیان اینکه دغدغه توقف تحقیق و توسعه و علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مورد توجه قرار گرفت و نگرانی برای توقف حرکت علمی و فناوری ایران اسلامی نیست، گفت: با توجه به متن برجام جلوی تحقیق و توسعه در عرصه فناوری هسته‌ای گرفته نمی‌شود و حتی در برخی ضعف‌ها نیز فضای بهتری فراهم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ایران هیچ‌گونه تحریم تسلیحاتی را قبول ندارد، خاطرنشان کرد: در توافق‌ حاصل شده باید بخش‌هایی که مورد دغدغه است، با دقت بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار