رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با تأکید بر اینکه دولت باید زمینه تسهیل صادرات فرش دستباف را فراهم کند،‌ گفت: تبلیغات لازمه حضور در بازارهای جهانی است.

سید مجتبی عراقچی رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تأثیر توافق هسته‌ای بر صادرات فرش دستباف گفت: یکی از مشکلات در فرش دستباف گران بودن تولید این محصول است که دولت باید به آن توجه نماید.

وی افزود: در صورتی که دولت به این بخش کمک نکند در بخش صادرات به اهداف مورد نظر نخواهیم رسید.

عراقچی تصریح کرد: 80 درصد هزینه فرش دستباف مربوط به مزد کارگر است و با توجه به اینکه در سال گذشته مزد کارگر 20 درصد و در سال‌جاری 17 درصد افزایش یافت این افزایش در قیمت تمام شده فرش تأثیر گذاشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با انتقاد از دریافت مالیات بر ارزش افزوده از فروشندگان فرش دستباف گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش از پرداخت مالیات معاف هستند و تنها باید فروشندگان فرش مالیات بپردازند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته فرش فروشان یک میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند، گفت: پرداخت مالیات موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی شده و اگر فرش‌فروشان از پرداخت مالیات معاف شوند بسیاری از سرمایه‌های سرگردان به این سمت سرازیر شده و بازار رونق خواهد گرفت.

عراقچی تبلیغات را از نیاز بازار فرش عنوان کرد و گفت: بازار فرش دستباف نیاز به تبلیغ دارد در حالی که هزینه تبلیغات بالا است که دولت باید به آن توجه ویژه نماید.

وی ادامه داد: پس از لغو تحریم‌ها برای به دست آوردن سهم بازارهای صادراتی در کشورهای مقصد باید تبلیغات مناسبی انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار