تحولات مناطق شهرداری را اینجا بخوانید

از اجرای فاز اول طرح مدرسه آماده در منطقه 6 تا بازخوردگیری آموزش خط سفید در منطقه 9 را در این گزارش بخوانید.

*افزاش ایمنی مدارس مرکز پایتخت

رئس ستاد مدیریت بحران منطقه 6 از اجرای فاز اول طرح مدرسه آماده در منطقه خبر داد.

مهدی خسروانی رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 6 در گفت‌‌وگو با خبرنگارگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: با توجه به عدم رعایت استانداردهای لازم در ساخت سازه‌ها و تراکم جمعیت، کسب اطلاعات و آموزش‌های لازم در  خصوص آمادگی در مقابل بحران ضروری بوده و به همین اساس فاز اول طرح مدرسه آماده جهت ارتقای سطح آمادگی و افزایش ایمنی مدارس شهر تهران با مشارکت 23  مدرسه در این منطقه اجرا می‌شود.

وی  گفت:‌ طرح مدرسه آماده به همت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با همکاری آموزش و پرورش در مقاطع ابتدایی و متوسط مدارس دولتی برگزار می‌شود.

خسرویان در پایان اضافه کرد: این طرح در شش مرحله از جمله آموزش دانش‌آموزان منتخب، آموزش مدیران،‌ آموزش پرسنل مدارس، آموزش عمومی تمامی دانش‌آموزان مدرسه و اولیاء، برپایی گردهمایی و همچنین تشکیل گروه مدیریت بحران مدرسه اجرا می‌شود.

*آغاز همکاری منطقه 6 با آموزش و پرورش در طرح آسمان آبی – زمین پاک

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 از آغاز همکاری شهرداری منطقه با آموزش و پرورش در طرح خط سفید، تولید پسماند از مبدأ و آسمان آبی – زمین پاک خبر داد.

حبیب‌الله غفوری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 در گفت‌وگو با خبرنگارگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: با توجه به لزوم تقویت رفتارهای شهروندی و ارتباطات اجتماعی خصوصاً میان کودکان و نوجوانان همچنین ارتقای فرهنگ و الگوسازی اخلاقی برای دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش نسبت به آموزش طرح خط سفید، آسمان آبی – زمین پاک و تفکیک پسماند از مبدأ در مدارس اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: این کلاس‌های آموزشی در غالب تورهای تفریحی و آموزشی، ارتقای سلامت دانش آموزان، برپایی مسابقات ورزشی و اهدای جوایز با توجه به اوقات فراغت نوجوانان در فصل تابستان برگزار می‌شود.

غفوری در پایان تأکید کرد: برنامه‌هایی که برای مدارس پیش بینی شده دوجانبه و با زمان‌بندی مناسب تحصیلی اجرا می‌شود.

*طرح مطالعاتی ارزیابی و بازخوردگیری آموزش خط سفید

هاشم فخاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 در گفت‌وگو با خبرنگارگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  در راستای آموزش دو‌هزار تاکسیران در منطقه 9 اداره مطالعات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه در نظر دارد پیرامون بررسی آموزش‌های ارائه شده در زمینه طرح  "خط سفید، آسمان آبی و زمین پاک" با همکاری پژوهشگران منطقه مطالعاتی را انجام دهد

وی ادامه داد:  در این خصوص نیز نشستن با کارشناس و پژوهشگران این طرح برگزار شد که هدف از تشکیل این نشست تاکید بر لزوم انجام مطالعه و پژوهش و بررسی کیفی موضوع،  نوع آموزش و نحوه آموزش اساتید بود.

این مطالعه به دست پژوهشگران در شهریور سال جاری قرار است انجام و اطلاعات آن در اختیار مدیران شهر قرارگیرد.

* ایجاد تفریح و ورزش در مرکز پایتخت

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 گفت: با همکاری اداره ورزش جشنواره تفریحی و ورزشی با 25 غرفه در بوستان رازی برگزار می‌شود.

عباس طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 11 در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: جشنواره تفریحی و ورزشی با برپایی غرفه‌های پرتاب دارت، تیراندازی، استخر توپ، بازی فکری، طناب کشی، بازی رایانه‌ای، پرتاب حلقه، گل کوچک در بوستان رازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف شادابی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان برگزار می‌شود، افزود: جشنواره تفریحی و ورزشی از 30 مرداد الی 5 شهریور از ساعت 16 الی 21 میزبان شهروندان خواهد بود.

طباطبایی در پایان در خصوص دیگر اقدامات گفت: با همکاری اداره رفاه و خدمات  اجتماعی طرح جمع آوری متکدیان و معتادین از کانون‌های آسیب خیر و فضاهای بی دفاع شهری محلات ناحیه 2 در حال انجام است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار