مانور تجمل بچه ژیگول‌ها بدون پرداخت عوارض گمركD+عکس

منظور دولت از مصوبه حضور خودروهاي لوكس و گرانقيمت در مناطق آزاد اين بود که اگر سرمایه‌گذاری به مناطق آزاد می‌رود بتواند بدون پرداخت حقوق گمرکي، ماشین خوب وارد کرده و از آن استفاده کند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این مصوبه با این که بچه ژیگول‌ها پشت ماشین 600 میلیونی بنشینند متفاوت است، البته ما مخالف ژیگول‌ها نیستیم ولی می‌گوییم باید پول آن را پرداخت کنند.




سوم شهریور ماه سال گذشته عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان طی مصوبه ای تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند را در سراسر استان خوزستان آزاد اعلام کرد، خودروهایی که با پلاک منطقه آزاد اروند وارد می‌شوند هیچ‌گونه عوارض گمرکی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، به طور مثال در حال حاضر یک خودروی سانتافه با پلاک منطقه آزاد اروند بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود در حالی که قیمت همین خودرو در ديگر نقاط كشور ۱۸۰ میلیون تومان است. به همین تناسب مابقی خودروهای لوکس نیز در خوزستان خیلی ارزان‌تر از مابقی استان‌ها هستند.

استاندار خوزستان سال گذشته هنگام ابلاغ مصوبه تردد خودروهای پلاک اروند می‌گوید: دولت قصد داشت در این هفته یک هدیه ارزشمند به کل مردم استان خوزستان اهدا کند که در این راستا از امروز تردد خودروهای پلاک اروند در کل شهرهای استان خوزستان آزاد اعلام شد.


اعلام آزاد شدن تردد این خودروها اعتراض سازمان بازرسی کل کشور ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت، مناطق آزاد و گمرک را در پی داشت . این اعتراض‌ها تا به آنجا پیش رفت که نعمت زاده در این ارتباط گفت: مصوبه سال گذشته دولت این بود که خودروها در خوزستان می‌توانند تا مرکز استان تردد کنند.




استاندار خودش فکر کرده چون تا مرکز استان این قدر کیلومتر است به بقیه شهرها هم می‌توانند بروند. این خودش نوعی تخلف است حال هر کسی که می‌خواهد باشد. این نوع برداشت‌های شخصی کلا غیر قانونی است.

سراج رئیس سازمان بازرسی نیز در این ارتباط گفت: متأسفانه شاهدیم در برخي مناطق آزاد ماشين‌هاي لوكس و گران‌قيمت وارد كشور مي‌شد و در شهرها تا شعاع ۱۲۰ كيلومتر و فراتر از آن در مناطق ديگر تردد مي‌كردند و اين در حالي بود كه عوارض مربوطه را پرداخت نمي‌كردند و دولت متضرر مي‌شد.

در اين زمينه گزارش جامعي از سوي سازمان بازرسي خدمت رئيس‌جمهور ارسال شد كه اين گزارش به آقاي جهانگيري ارجاع و در دولت مطرح و مصوب شد: هيچ‌كس تحت هيچ شرايطي حق ندارد از مناطق آزاد به مناطق ديگر كه داراي گمرك هستند ماشين وارد كند و همچنين تردد این ماشین‌ها به کل ممنوع شد.


در این زمینه مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک نیز درباره محدوده تردد خودروهای منطقه آزاد اروند گفت: محدوده تردد خودروهای وارداتی این منطقه بر اساس مصوبه هیئت دولت است و بیش از آن اجازه تردد را ندارند.



ترکان درباره این موضوع می گوید: تردد خودرویی که در مناطق آزاد شماره می‌شود در این مناطق آزاد است ولی واردات را برای این آزاد نگذاشتیم که بچه پولدارها خودروی گران وارد کرده و در شهر مانور دهند؛ منظور ما این بوده که اگر سرمایه‌گذاری به مناطق آزاد می‌رود بتواند بدون پرداخت گمرک ماشین خوب وارد کرده و از آن استفاده کند؛ این موضوع با این که بچه ژیگول‌ها پشت ماشین ۶۰۰ میلیونی بنشینند متفاوت است، البته ما مخالف ژیگول‌ها نیستیم ولی می‌گوییم باید پول آن را پرداخت کنند.

بچه ژیگول‌ها بدون پرداخت عوارض گمركي مانور تجمل مي دهند مقتدایی با وجود این مخالفت‌های شدید بر مصوبه خود اصرار دارد و عنوان می‌کند که اجازه تردد این خودروها را بر اساس جایگاه حکومتی خود ابلاغ کرده و دولت‌مردان حق اظهار نظر در این باره را ندارند!


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
جالبه
Netherlands
ب م
۱۷:۴۶ ۲۱ تير ۱۳۹۶
لطفا اسم و فامیل نویسنده رو ذکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۱ تير ۱۳۹۶
بیچاره اونایی که نه تهران هستند نه خوزستان...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۲ آذر ۱۳۹۴
نویسنده محترم حرمت مردم رو نگهدار
عبارت بچه ژیگول مناسب نیست.
خوزستانی های عزیز منطقه آزادن،دوست دارن،پول دارن و پشت این ماشینها میشینن حالا چه منطقه آزاد چه بی منطقه آزاد.
هرکی داره واسه خودشه و میتونه حالشو ببره.
یه امکاناتی تهران هست که اونجا نیست یه امکاناتی هم اونجا هست که تهران نیست و همینطور شهرهای دیگه.
هرکی بنا به امکاناتی که در اختیارشه زندگی میکنه.
ایشالا همه وضعشون خوب بشه هرکیم داره نوش جونش
ما هم اندازه خودمون داریم.
شما هم احترام نسل جوون رو نگه دار لطفا الفاظ خوب بکار ببر.
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۹:۳۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
خدمت برادر عزیز خبرنگارمون که گفته این تبعیضه،! یه سوال توی خوزستانی که منبع نفت که خدمت ژیگول های تهرانی مصرف میشه ومنبع تولید برق منبع آب شرب که صرف تفریحات عزیزامون توی اصفهانه چه چیزی برای تفریحاتمون درس شد من توی ماهشهر زندگی میکنم به خدا یه دونه پارک درس حسابی نداریم شما که به این چیزها گیر میدید به تفریحات ما خوزستانیا هم نگاه کنید امیدوارم با انصاف باشید اینجا مخروبه ای به اسم خوزستان تبدیل شده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
لطفا اسم و فامیل نویسنده رو ذکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
دم استاندارمون هم گرم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
این حق ما خوزستانیاس تو گرمای 60درجه.ژیگول ب تو بچه تهرانی میگن ک نشستی اونور داری جلز ولز میکنی مثل اب رو روغن
آخرین اخبار