نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تهدید کرد که درصورت لزوم، بودجه آژانس بین المللی انرژی اتمی را قطع می کند.

لیندسی گراهام: توافق محرمانه تهران و آژانس ضامن هسته ای شدن ایران در مدت زمانی کوتاه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتد پرس، «لیندزی گراهام»، سناتور  ایالت ویرجینیا و از نامزدهای حزب جمهوری خواه در  انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به گزارش آسوشیتدپرس و انتشار بخش هایی از توافق جانبی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت در صورتی که لازم باشد، بودجه آژانس بین المللی انرژی اتمی را قطع می کند.

بر اساس اظهارات گراهام، در گزارش آسوشیتدپرس درخصوص توافق میان ایران و آژانس انرژی اتمی، یکی از عناصر توافق محرمانه بین ایران و آژانس،  این است که به تهران امکان داده می شود از کارشناسان خود برای بازرسی از سایتهای خود (مثل پارچین) استفاده کند که پیشتر برای ساخت تسلیحات اتمی استفاده کرده بود.

وی گفت: دادن اختیار به ایرانیان برای بازرسی از سایت های خود بخصوص مراکز مشکوک نظامی، مانند این می ماند که از زندانیان برای اداره کردن زندان استفاده شود.

گراهام در ادامه اظهارات بی اساس خود مدعی شد: بازرسی صورت نمی گیرد و مورد اعتماد نیست و قطعا آمریکا با خطر روبرو می شود. این افشاگری نمونه ای دیگر از نحوه مذاکره دولت اوباما درباره این توافق و تسلیم شدن خطرناک آنها در برابر ایران است. این توافق اطمینان میدهد که ایران در مدت زمانی کوتاه به کشوری در آستانه هسته ای تبدیل می شود. 

گراهام اضافه کرد: رئیس جمهور گفته است اگر ایران فربیکاری کند، ما از آن اطلاع می یابیم. با احترام باید پرسید اگر قرار باشد اتکای ما به چیزی باشد که ایرانیان می گویند، جهانیان چگونه خواهند فهمید که تهران در حال فریبکاری است؟ امروز به عنوان یک سناتور می گویم که به مبارزه خود برای متوقف کردن این توافق از جمله متوقف کردن بودجه آژانس بین المللی انرژی اتمی در صورت نیاز ادامه خواهم داد. به عنوان رئیس جمهور نیز برای یک توافق بهتر با ایران وارد مذاکره خواهم شد، توافقی که به واقع منافع امنیت ملی و ثبات منطقه ای را تامین کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار