معاون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: بیست سال مذاکره شکست خورده، باعث بی اعتمادی فلسطینی ها و اسرائیلی ها شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، جفری فلتمن، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: "دبیر کل سازمان ملل متحد به شدت اقدام برخی شهرک نشینان یهودی در آتش زدن خانه یک فلسطینی در روستای دوما را محکوم کرد. دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین از اقدام نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و دیگر مسوولان اسرائیلی در محکوم کردن این جنایت استقبال کرد. در عین حال ما درخواست های حماس و جهاد اسلامی برای افزایش خشونت ها را محکوم می کنیم."
وی افزود: "ما کابینه اسرائیل را تشویق می کنیم تا عاملان این جنایت را تحت پیگرد قرار دهد. اقدام اسرائیل را در تمدید مدت بازداشت های اداری محکوم می کنیم، بازداشت اداری که علیه فلسطینی ها صورت می گیرد با معیارهای حقوق بشر همخوانی ندارد و تمام کسانی که به دلایل اداری بازداشت شده اند، باید آزاد شوند."
وی در ادامه گفت: "بیست سال مذاکرات شکست خورده سازش، منجر به از بین رفتن اعتماد میان طرفین مذاکره شده و امیدها را از بین برده است. برای بازگشت به مذاکرات واقعی به ناچار باید اعتماد سازی صورت گیرد. اسرائیل باید با هدف افزایش حاکمیت فلسطین و بهبود اقتصاد و امنیت فلسطین، برخی تغییرات را در سیاست خود ایجاد کند. از جانب فلسطینی ها نیز باید تشکیلات خودگردان فلسطین، نماینده تمام فلسطینی ها محسوب شود."
جفری فلتمن درباره افزایش تنش های اخیر میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، گزارشی ارائه کرده و گفت: "پس از حملاتی که علیه اسرائیلی ها و نیروهای امنیتی اسرائیل صورت گرفت، نیروهای امنیتی اسرائیل برای جستجو و بازداشت فلسطینی ها 188 عملیات انجام دادند که منجر به بازداشت 292 فلسطینی شد و 203 فلسطینی در جریان این اقدام های نیروهای امنیتی اسرائیل زخمی شدند که در میان زخمی شدگان 40 کودک و 7 زن نیز دیده می شد. 6 فلسطینی نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی اسرائیل کشته شدند. یک فرد هفده ساله نیز در میان کشته شدگان بود."
وی افزود: "هرگونه اقدام اسرائیل در بکارگیری نیروی امنیتی در کرانه باختری و از جمله قدس شرقی باید با حقوق بشر بین المللی همخوانی داشته باشد. میان فلسطینی ها و شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری درگیری هایی رخ داد که منجر به زخمی شدن 9 فلسطینی از جمله 4 کودک شد."
فلتمن اظهار داشت: "بعد از بازداشت اداریِ برخی از یهودیان تندرو، عده ای از اسرائیلی ها برای انتقام گیری، خیمه یکی از فلسطینیان بدوی را در منطقه عین سامیه به آتش کشیدند.
معاون دبیر کل سازمان ملل متحد درباره تخریب خانه های فلسطینی ها به دست رژیم اشغالگر قدس گفت: اسرائیل به اقدام های خود در تخریب منازل فلسطینی ها ادامه می دهد. در این ماه اسرائیلی ها 86 ساختمان در کرانه باختری از جمله 26 منزل مسکونی را ویران کردند. که این امر منجر به آوارگی 177 فلسطینی  شد که 89 نفر آن کودک هستند. در تاریخ هفدهم اوت 22 ساختمان در چهار منطقه کرانه باختری ویران شدند.
این حملات بیشتر علیه فلسطینی های فقیر و از جمله فلسطینی های بدوی صورت گرفته است که منجر به آوارگی 78 نفر از جمله 49 کودک شده است. ده ها سال است که این تعداد فلسطینی از کرانه باختری آواره نشده بودند."
وی در پایان گفت: "دیروز نیز 27 ساختمان از جمله 8 منزل مسکونی ویران شدند که منجر به آوارگی 42 نفر شد که 27 نفر از آن ها کودک بودند."
دبیر کل سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی خواسته است تخریب ساختمان های فلسطینی ها در کرانه باختری را متوقف کنند و هرگونه اقدامی برای کوچاندن اجباری فلسطینی ها را متوقف سازند.
به تازگی رژیم صهیونیستی سیاست هایی در پیش گرفته و قوانینی وضع کرده است که وضعیت شکننده حقوق بشر فلسطینیان را بدتر می کند. پارلمان رژیم صهیونیستی نیز قانونی وضع کرده است که به مقامات این رژیم اجازه می دهد به صورت اجباری زندانیان را که اعتصاب غذا کرده اند تغذیه کنند. همچنین به تازگی قوانین دیگری نیز در رژیم صهیونیستی به تصویب رسیده است که ناقض حقوق بشر است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار