اصفهان؛

سرقت اينترنتي از حساب دوست

فردي كه با بدست آوردن اطلاعات بانكي يكي از شهروندان اقدام به سرقت از حساب وي كرده بود توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ " سيد مصطفي مرتضوي " رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان بيان داشت:فردي با مراجعه به اين پليس عنوان داشت كه موجودي حساب وي كه هفت ميليون ريال بوده از طريق اينترنت مورد سرقت قرار گرفته است.

وي افزود: با اظهارات شاكي پرونده بلافاصله تحقيقات كارآگاهان اين پليس براي شناسايي عامل برداشت غير مجاز از حساب وي انجام شد.

اين مقام مسئول عنوان داشت: با جستجو در فضاي سايبر و اقدامات ويژه خاص سرانجام هويت اصلي سارق به دست آمده و مشخص شد اين سرقت توسط يكي از آشنايان فرد شاكي انجام گرفته است كه بلافاصله فرد مذكور دستگير و در تحقيقات صورت گرفته به برداشت غير مجاز 7 ميليون ريال از حساب شاكي اعتراف كرد.

رئيس پليس فتا اصفهان عنوان كرد: متهم كه جواني 22 ساله است انگيزه خود از اين كار را سودجويي عنوان و در اعترافات خود اذعان كرده است زماني كه كه شاكي كارت بانكي اش را براي انجام امور بانكي در اختيارم قرار داد اطلاعات حساب وي را يادداشت و در يك فرصت مناسب از طريق اينترنت وارد حساب بانكي او شده و وجوهي را برداشت كردم.

سرهنگ مرتضوي با بيان اينكه رمز عبور كارت هاي بانكي به عنوان اطلاعات شخصي هركس حساب مي شود و نبايد آنها را در اختيار افراد ديگر قرار داد گفت: اگر چنانچه كسي مجبور شد به دليلي كارتش را در ختيار فرد ديگري قرار دهد پس از پايان كار بايستي رمز آن را تغيير دهد تا مشكلات بعدي براي او پيش نيايد.   

انتهای پیام/ز

برچسب ها: سرقت ، اینترنتی ، حساب ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.