رییس بخش پیوند بیمارستان نمازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دیدار با معاون وزیر بهداشت تاجیکستان و هیئت همراه از آمادگی این بخش برای انتقال دانش پیوند به تاجیکستان و سایر کشورها خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر سید علی ملک حسینی در دیدار با معاون وزیر بهداشت تاجیکستان و هیئت همراه افزود: بخش پیوند شیراز برای آموزش دانشجو و انتقال دانش پیوند به کشور تاجیکستان آماده است ، چرا که ایران و تاجیکستان دو کشور هم زبان هستند و ما وظیفه خود می دانیم که به آنها کمک کنیم.

وی اظهار کرد : ما برای ارایه این کمک ها هیچ چشمداشت مالی نداریم و برای راه اندازی مرکز پیوند و سایر تخصص ها با کشور تاجیکستان همکاری می کنیم.

دکتر ملک حسینی تصریح کرد : ما آماده تربیت دانشجو و آموزش دوره فلوشیپ به تاجیکستان هستیم که این مساله علاوه بر اینکه موجب ایجاد تعامل بین دو کشور می شود ، موجب گسترش فرهنگ کشورمان به سایر نقاط دنیا نیز می شود .

رییس بخش پیوند بیمارستان نمازی شیراز ادامه داد : در حال حاضر سالانه نزدیک به 600 پیوند کبد در بخش پیوند شیراز انجام می شود که در دنیا کم نظیر است، در این بخش متخصصانی از کشورهای مختلف از جمله عراق و سودان در حال آموزش دیدن هستند و در آینده ای نزدیک از کشورهای اروپایی هستیم برای کسب دانش به این دانشگاه مراجعه می کنند.

وی در زمینه بیمارستان پیوند بوعلی سینا و بیمارستان سرطان جنوب نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت : با راه اندازی این دو بیمارستان حدود یک هزار و 300 تخت آماده ارایه خدمت به مردم می شود که حاصل کمک های مردمی است .

معاون وزیر بهداشت تاجیکستان نیز در این نشست نسبت به انتقال دانش بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همکاری این بخش در راه اندازی پیوند در تاجیکستان اظهار تمایل کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.