پیگیری جدی برنامه‌های بهداشت حرفه‌ای در طرح تحول نظام سلامت کشور از جمله اقدامات این روزهای اداره سلامت محیط کار است.

مرتضی عزتیان رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت فرصت مناسبی جهت تشدید، حساس‌سازی و جلب مشارکت بخش‌های دست‌اندرکار در امر سلامت نیروی کار است.

وی همچنین اضافه کرد: اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت با پیش‌بینی بسته‌های خدماتی چگونگی افزایش پوشش را در سطح کشور دنبال می‌کند.

عزتیان در ادامه اظهار کرد: این افزایش در برنامه‌های بهداشت حرفه‌ای با الویت‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، معدن و بخش‌های خدماتی نظیر قالیبافان و کارگردان ساختمانی در سال جاری در دست اقدام است.

وی افزود: طی برنامه‌های آموزشی که در سراسر کشور که در قالب کارگاه‌های آموزشی پیش‌بینی شده است، سعی در بهبود روند خدمات حرفه‌ای داریم، آموزش‌ها به صورت آبشاری و از طریق معاونت‌های بهداشتی انجام می‌شود، در ابتدای امر کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و در نهایت گروه‌های هدف تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت عنوان کرد: امید است که تا پایان سال جاری شاخص‌های بهره‌مندی نیروی کار از خدمات سلامت حرفه‌ای ارتقا یافته و به سطح قابل قبولی برسد.از جمله برنامه‌های در حال اقدام می‌توان به برگزاری شانزدهمین نشست کشوری و همایش سالیانه بهداشت کشاورزی در نیمه دوم شهریورماه در تبریز اشاره که با هدف حساس‌سازی و جلب مشارکت بخش‌های جهاد‌کشاورزی و تشدید اقدامات پیش‌بینی شده به اجرا در خواهد آمد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار