درگیری‌های مرزی افغانستان و پاکستان به تشدید تنش‌ها میان این دو کشور منجر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، افغانستان با احضار سفیر پاکستان، خواستار ارایه توضیحاتی در خصوص تنش های مرزی دو کشور شد. در ماه جاری میلادی، درگیری مرزی میان پاکستان و افغانستان به کشته شدن 8 پلیس افغان منجر شد. 

وزارت امور خارجه افغانستان با انتقاد از تحرکات مرزی نیروهای پاکستان در مرز دو کشور، مراتب اعتراض شدید خود را تقدیم سفیر پاکستان کرد. 

معاون وزیر امور خارجه افغانستان در همین خصوص اظهار داشت ادامه درگیری های مرزی، به تیرگی روابط دو کشور منجر خواهد شد.

این درحالیست که گفته می شود اشرف غنی – رییس جمهور افغانستان – در نخستین سال ریاست خود بسیار کوشید روابط دو کشور را تقویت کند. چرا که به باور کارشناسان، همکاری افغانستان و پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم موجب استقرار صلح در افغانستان خواهد شد.

خشم مردم افغان از تحرکات اخیر پاکستان به ویژه در روز جشن استقلال افغانستان بیشتر احساس شد. افغان ها مراسم استقلال خود را جشنی علیه پاکستان می دانند.  

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضایی
۲۲:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
پاکستان یکی از حامیان اصلی طالبان است و این گروه تروریستی آزادانه در این کشور آموزش میبینند ،اطلاعات پاکستان عامل اصلی ظهور طالبان در افغانستان است یکی از اصلی ترین دلایلش هم خط مرزی دیورند میان افغانستان و پاکستان است که افغانستان آن را به رسمیت نمیشناسد و پاکستان میترسد که افغانستان به قدرت برسد و مناطق غصب شده افغانستان را پس بگیرد .
آخرین اخبار